همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

رول بولت سقفی

رول بولت سقفی

رول بولت سقفی

برای اینکه بتوان تجهیزات مورد نیاز را در سقف اجرا شده نصب نمود، بهتر است از انکر ها استفاده نماییم. رول بولت، انکر بولت یا اکسپنشن بولت اتصال دهنده هایی هستند که جهت استفاده در مصالح ساختمانی طراحی گردیده اند و نیروی نگه دارنده را از طریق انبساط و در واقع اصطکاک به وجود می آورند.

به طور کلی انکر بولت مکانیکی ابزاری بسیار کارآمد جهت نصب المان های سازه ای و یا غیر سازه ای به بتن می باشد. از پرکاربردترین مصارف انکر بولت های مکانیکی می توان به نصب پلیت یا صفحات فلزی به بتن اشاره کرد.

 المان‌های فلزی جهت اتصال به پی و یا فنداسیون های بتنی، نیاز به صفحات فلزی برای نصب دارند به عنوان مثال تیر آهن و یا تیر های چراغ برق فلزی به وسیله ی صفحه پلیت به پی و شالوده بتنی متصل میگردند، وظیفه اتصال این صفحه پلیت ها به بتن، بر عهده انکر بولت مکانیکی و رول بولت می باشد.

به جز موارد گفته شده از رول بولت ها برای نصب سقف کاذب، نماهای خارجی ساختمان، پارتیشن‌های مختلف، نرده، شاسی آسانسور، پله برقی و … به بتن استفاده می‌شود. نحوه استفاده از رول بولت در همه این موارد تقریبا مشابه است ولی معمولاً برای نصب این موارد به بتن دیگر از صفحه فلزی استفاده نمی‌شود و به صورت مستقیم از رول بولت کمک می‌گیرند.

نصب انواع متفاوت اتصالات اعم از نصب ساپورت های تجهیزات الکتریکی مانند سینی های کابل و یا نصب داکت ها و کانال های تهویه هوا، اتصالات ساپورت های مجاری تأسیساتی، نصب انواع آویز ها چراغ های سقفی لوستر ها همه و همه نیازمند اتصالاتی مورد اطمینان می باشد تا ایمنی نصب در زمان اجرا و بهره برداری را فراهم کنند.

به دلیل درگیری مناسب انکر ها به بتن و سقف های کاذب به واسطه ی انبساطِ لبه ها، غلاف ها، آستین ها و پره های پروانه ای آن ها این اتصال ایمن فراهم می شود.

انواع رول بولت سقفی:

از انواع انکر های سقفی می توان به انکر بولت یا رول بولت، انکر های ضربه ای یا رزوه داخل، انکر هالوکور، انکر های پروانه ای، انکر پیچ ها و انکر های پلاستیکی یا رول پلاک اشاره نمود.

انکر های پروانه ای:

این نوع از انکر ها مناسب اتصالات در پنل های گچی (کناف) و تخته های فیبر، نئوپان و همچنین کاربرد اصلی این انکرها نصب اتصالات در سقفهای کاذب می باشد. روش اتصال در این انکر ها باز شدن بازوهای تعبیه شده در بدنه ی انکر در پشت سقف کاذب حین چرخاندن بولت و یا پیچ داخل آن است.

 نوع دیگری از انکر های پروانه ای موجود می باشد که باله های آن را قبل از وارد کردن به داخل سوراخ فشرده تا در پشت سقف های کاذب دوباره باز شود تا بتوان اتصال را برقرار نمود.

مهمترین و متداول ترین نوع رول بولت سقفی انکر پروانه ایست که به آن پرداختیم ولی میتوان از انکر های دیگر نیز هم در بسترهای افقی و هم عمودی استفاده نمود مانند انکر های رزوه داخل.

انکر های ضربه ای یا رزوه داخل مناسب اتصالات سقفی میباشند که عموماً جهت نصب ساپورت های تاسیساتی و … با باربری پایین تر نسبت به رول بولت استفاده فراوانی در کارگاه ساختمانی دارند. این انکر ها از بدنه ی فولادی تشکیل شده اند و شبیه به گلدان هستند.

 یک سمت آن توخالی و دارای رزوه است تا رول یا پیچ جدا خریداری شده درون آن قرار بگیرد و سمت دیگر آن مانند غلافی شیار دار است که با وارد نمودن ضربه باله های آن از هم باز شده و باعث می گردد مکانیزم انبساط بین انکر و سقف بتنی فعال گردد.

از ویژگی های حائز اهمیت در این انکر ها می توان به سرعت بالا و سهولت در نصب و عمق کم جهت سوراخکاری اشاره کرد.

انکر های رزوه داخل به طور کلی به دو دسته ی لبه دار و بدون لبه تقسیم بندی می شوند، نوع لبه دار آن به جهت جاگذاری مناسب انکر داخل سوراخ فارغ از عمق سوراخ می باشد.

انکر هالوکور نوع دیگری از انکر های رزوه داخل هستند با این تفاوت که مخروطی تعبیه شده در رول بولت های فلزی نیز در آن ها دیده می شود. و با وارد کردن پیچ به داخل مخروطی و کشیدن آن به داخل انکر باله های آن باز می گردد و موجب اتصال انکر در سقف های هالوکور می شود.

این نوع انکر مناسب سقف های هالوکور (قطعات بتنی تو خالی پیش ساخته) می باشد. تفاوت این انکر ها با انکرهای ضربه ای در مکانیزم گیرایی (انبساط) آنها می باشد. با این وجود که هر دو انکر رزوه داخل محسوب می شوند ولی در انکر های ضربه ای انبساط از طریق ضربه زدن با انکر کوب به داخل آن و در انکر های هالوکور انبساط از طریق بولت و یا راد رزوه دار به وسیله ی ترک متر حاصل می گردد.

جهت اتصال تجهیزات ساختمانی در سقف های اجرا شده می توان از انکر پیچ ها نیز استفاده نمود.
این انکر ها بر خلاف انکر های گفته شده در بالا “انبساط” موجب گیرایی آن در بتن یا دیگر مصالح بنایی نمی شود بلکه رزوه های اره ای تعبیه شده بر روی بدنه ی انکر پیچ سبب می شود تا بتوان اتصالات محکم و ایمنی را صورت داد.

انکر پیچ ها کاملا مناسب جهت اتصالات خطوط لوله، کانال های تهویه و سینی های کابل طراحی شده است. وقتی پیچ بتن در حفره از قبل سوراخ شده پیچیده می شود رزوه های اره ای آن دیواره ی بتن را شکافته و در شیار ایجاد شده قفل می شود.

این پیچ بتن انتخابی سریع و اقتصادی برای بسیاری از اتصالات در بتن ها، مصالح بنایی و همچنین بتن های هالوکور در سقف می باشد. از دیگر مزایای انکر پیچ بتن ها این است که این انکر ها به دلیل عدم انبساط، جهت نصب به فضا و فاصله زیاد از لبه ی آزاد بتن نیاز ندارند.

قیمت رول بولت:

انکر های پلاستیکی یا رول پلاک:

این انکر ها از انواع انکر های مکانیکی محسوب می شوند که دارای مکانیزم گیرایی انبساطی جهت برقراری اتصال می باشند. انکر های پلاستیکی از نایلون های مرغوب جهت پاسخگویی به نیاز کاربران تهیه شده اند.

 عموماً از انکرهای پلاستیکی جهت اتصالات سبک مانند نصب میل پرده‌ها، ساپورت های الکتریکی و یا فریم های درب و پنجره استفاده می شوند.

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.


ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا