همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

قیمت کاشت میلگرد

قیمت کاشت میلگرد در ابزارکده

قیمت کاشت میلگرد

همانطور که در مقاله ی گذشته گفته شد کاشت میلگرد عملیاتی است جهت جایگذاری میلگرد با هر سایز و هر عمقی در بتن به گیرایش رسیده به دلیل اعمال تغییرات در سازه بتنی.
جهت تقریب و تعیین قیمت کاشت میلگرد و برآورد هزینه ی آن ابتدا می بایست نحوه ی انجام آن را به دقت بیان کنیم تا به طور کامل متوجه آن شویم که مصالح مورد نیاز جهت کاشت میلگرد چیست، چه مقدار از آن ها لازم است و در صورت سپردن آن به پیمانکار چه هزینه ای برایمان دربر خواهد داشت.

ابزار و مصالح مورد نیاز جهت کاشت میلگرد:

  1. دریل یا دستگاه مغزه گیر
  2. آرماتور یا بولت
  3. چسب کاشت میلگرد
  4. برس سیمی
  5. دمنده
  6. تجهیزات ایمنی

بنابراین متوجه شدیم جهت انجام کاشت میلگرد به چه مصالحی نیاز داریم. قیمت هر یک از این تجهیزات با توجه به کاربرد و حجم کاشت ممکن است متغیر باشند. حال در ادامه روند کاشت میلگرد را با یکدیگر تشریح می کنیم تا به درک درستی از عوامل تاثیر گذار بر برآورد هزینه ی کاشت میلگرد برسیم.

 

مراحل اجرای کاشت میلگرد در ابزارکده

مراحل اجرای کاشت میلگرد:

  1. سوراخکاری بتن به وسیله ی دستگاه کرگیر و یا دریل برقی
  2. پاکسازی سوراخ حفر شده به وسیله برس سیمی و دمنده
  3. تزریق چسب وملات کاشت میلگرد
  4. نصب آرماتور

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد با ما تماس بگیرید 09126080038

 

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

هزینه ی کاشت میلگرد در تهران:

توجه به نوع نیاز ما به کاشت میلگرد در یک پروژه ی عمرانی، اصلی ترین عامل در تاثیر گذاری بر روی هزینه ی کاشت میلگرد می باشد.
اینکه قصد ما از کاشت میلگرد آیا سازه ای است؟ مانند افزودن کنسول به تیر بتنی جهت برخورداری از بالکن و یا جابجایی ستون بر روی فنداسیون بتنی با توجه به تغییرات نقشه ی اجرایی؟ و یا کاشت میلگرد ریشه بر روی ستون جهت امتداد بخشیدن به ستون ساختمانی، و یا اینکه قصد ما از کاشت میلگرد غیر سازه ایست، مانند نصب صفحه پلیت فلزی جهت اتصال تیر های برقی بر فنداسیون بتنی….
اینکه کدام یک از کاربری های فوق مد نظر مهندسین عمرانی باشد روند کاشت میلگرد نیز به طور کلی تغییر خواهد کرد چون همانطور که می دانیم دقت نظر و حساسیت بسیار بالاتری را باید در مورد کاشت میلگرد جهت کاربری سازه ای داشته باشیم پس هم سایز میلگرد تغییر خواهد کرد هم عمق کاشت هم نوع چسب کاشت میلگرد.
نکته: چسب های کاشت میلگرد بر پایه رزین اپوکسی جهت کاشت میلگرد با کاربری سازه ای پیشنهاد می گردد.
در مرحله ی بعدی می باست بتن موجود را مورد بررسی قرار دهیم، آیا بتن ترک دارد و یا بدون ترک است، مقاومت فشاری و برشی بتن چه مقدار می باشد، فاصله کاشت از لبه ی آزاد بتن چقدر است و همچنین از مقدار و محل میلگردهای مدفون در داخل بتن آرمه نیز باید مطلع شویم.
یکی از مراحل اصلی کاشت میلگرد سوراخ کاری بتن است. اگر تراکم میلگرد در محل کاشت میلگرد مورد نظر بالا باشد دیگر نمی توان با دریل بتن را حفر کرد بنابر این می بایست بتن با دستگاه کرگیر و یا مغزه گیر سوراخ شود. پس همین عامل در برآورد هزینه ی کاشت میلگرد تاثیر گذار است زیرا هزینه ی کاشت میلگرد با دستگاه کرگیر بالاتر می باشد.
مرحله ی بعدی تعیین عمق کاشت میلگرد است. جهت انجام این مهم ابتدا باید طول مهاری میلگرد را بدست آوریم. تعیین طول مهاری میلگرد و همچنین مشخص کردن قطر میلگرد و حفره بر عهده مهندس طراح مقاوم ساز می باشد.

تعیین طول مهاری میلگرد:

طول مهاری میلگرد همان طول لازم جهت اتصال و چسبندگی بین فولاد و بتن است به عبارت دیگر جهت کاشت آرماتور میبایست طول کافی از میلگرد در بتن قرار گیرد تا علاوه بر تحمل بارهای طراحی شده، تنش پیوستگی بوجود آمده در محیط آرماتور از مقاومت پیوستگی بتن فراتر نرود.
محاسبات عمق کاشت میلگرد از دو روش قابل انجام است، یا دریافت اطلاعات بر اساس جدول طول مهاری کاشت میلگرد موجود در کاتالوگ شرکت سازنده چسب کاشت میلگرد یا دریافت اطلاعات و محاسبات عمق کاشت براساس نرم افزارهای مخصوص طراحی که در سازه های خاص با باربری فوق سنگین از آن استفاده می گردد.

نحوه ی صحیح انجام انتخاب طول مهاری کاشت: ابتدا براساس نوع و وزن بار، سایز میلگرد برای کاشت انتخاب میشود سپس بر اساس سایز میلگرد، طول مهاری کاشت براساس جداول کاشت یا نرم افزارهای مربوطه محاسبه می گردد.

اکنون نیاز به انتخاب چسب کاشت میلگرد است.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد با ما تماس بگیرید 09126080038

عوامل موثر بر انتخاب چسب کاشت میلگرد در ابزارکده

 

عوامل موثر بر انتخاب چسب کاشت میلگرد:

  1. نوع کاربری اعم از سازه ای و یا غیر سازه ای
  2. بتن موجود ترک دار است و یا بدون ترک
  3. فاصله کاشت از لبه ی آزاد بتن چه مقدار است
  4. آیا محل کاشت میلگرد دارای عوامل خورنده است؟ مانند سازه ی ساحلی
  5. نوع حفره از نظر مرطوب، خشک و یا حتی غرق در آب بودن
  6. مقاومت فشاری و برشی بتن موجود
  7. بررسی اتصال از لحاظ دینامیکی و لرزه ای

هر کدام از نکات فوق الذکر بر انتخاب چسب کاشت میلگرد اثر گذار است و می بایست چسبی انتخاب گردد که بتواند نیاز های موجود در عملیات کاشت را برآورده سازد.
پس از حفر سوراخ و قبل از تزریق چسب حتما می بایست داخل حفره عاری از هرگونه گرد و غبار گردد بدین ترتیب که طی سه مرحله به وسیله ی فرچه و دمنده تمامی گرد و خاک داخل سوراخ را خارج می کنیم.
پس از انجام این عملیات چسب کاشت میلگردی که به تاییده ی مهندس ناظر رسیده است را در گان تزریق قرار میدهیم.

نکته: گان تزریق یا تفنگی تزریق وسیله ای است که چسب های کاشت میلگرد کارتریجی داخل آن قرار میگیرند تا بتوان به وسیله ی آن تزریق را اعمال نمود.

بنابراین اینکه چسبی را که انتخاب کرده ایم و به تایید رسیده است از چه نوعیست، تک محوره است و یا دو محوره و همچنین چه برندی دارد نیز بر هزینه ی کاشت میلگرد تاثیر گذار است زیرا عموما گان هر چسب کاشت میلگرد منحصر بفرد است و با گان های مخصوص چسب کاشت میلگرد برندهای دیگر متفاوت است، هرچند خیلی از برندهای چسب کاشت میلگرد از یک نوع گان استفاده می کنند.

پس در این مقاله متوجه عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی چسب کاشت میلگرد شده ایم و اینک میدانیم روند کاشت میلگرد پیچیدگی های خاص خود را دارد و حتما باید جهت انجام این عملیات از مهندسان مقاوم ساز و طراح کمک بگیریم.

شما میتوانید جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد با ما تماس بگیرید 09126080038 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا