همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

برش بتن با دستگاه کاتر

برش بتن با استفاده از دستگاه کاتر، به معنای استفاده از یک ابزار ویژه به نام کاتر برای برش یا حفر قسمتی از بتن است. برش بتن با دستگاه کاتر یکی از روش‌های رایج برای برش و حذف بخشی از بتن است. اما به چه دلیل از دستگاه کاتر برای برش بتن استفاده می‌شود؟ به عبارت ساده، به چه دلیل بتن را برش می دهند؟ به این سوال پاسخ داده شود که یکی از دلایل اصلی برش بتن با استفاده از کاتر یا هر دستگاه دیگر، نیاز به ایجاد تغییرات در ساختار و معماری در پروژه‌های عمرانی است. به همین دلیل، سعی می‌شود بتن بریده شود یا قسمتی از آن حذف گردد.

برش بتن به فرآیند تراشیدن، حفر کردن و برداشتن کنترل شده ی قسمتی از بتن گفته می شود. بر مبنای نیاز گاهی لازم است در پروژه های عمرانی به واسطه تغییر در نقشه معماری و سازه، بخشی از بتن تراشیده شود و یا جهت عبور دادن مجاری تأسیساتی مانند داکتها، کانال ها و لوله ها از سقف و یا دیوار بتنی عملیات برش بتن انجام گیرد.

بسته به اینکه نیاز ما چیست، روشهای اجرایی و ابزار متناسب با آن نیز متفاوت خواهد بود.برش بتن به عنوان یک روش نوین و مناسب برای حذف تمام یا قسمتی از یک سازه بتنی، جایگزین روش های سنتی تخریب بتن گردیده است. از این پس نیازی به خرید دستگاه هیلتی گرانقیمت نخواهید داشت، زیرا میتوانید به راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، دستگاه هیلتی مورد نیاز خود را اجاره کنید. سایت ابزارکده، مقصدی جهت اجاره هیلتی برای شماست.

با ابزارکده، هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید دستگاه هیلتی را فراموش کنید. اجاره کنید، در پروژه‌های خود استفاده کنید. در سایت ابزارکده، تنوع زیادی از دستگاه‌های هیلتی برای اجاره وجود دارد.با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده است که شما را در اجاره دستگاه هیلتی یاری دهد تا شما بهترین خدمات را در سریعترین زمان و با بهترین قیمت دریافت کنید.

به دنبال برش بتن هستید همین الان با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان درباره برش بتن در تهران دریافت کنید.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

چرا از برش بتن استفاده می کنیم؟

در مواقعی که نیاز است قسمتی از بتن یک پروژه ی ساختمانی حذف گردد و همچنین مجوز تخریب بتن با استفاده از ابزارهای آسیب رسان به سازه بتنی باقیمانده مانند استفاده از پرفراتور و پیکور داده نمی شود از برش بتن بهره می بریم. امروزه گاهی نیاز است در عملیات برش بتن نکاتی مانند عدم ایجاد آلودگی صوتی، عدم ضربه به فنداسیون، دقت در برش بتن و … را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

دستگته کاتر بتن در ابزارکده

مزایای استفاده از برش بتن:

  1. عدم آسیب رساندن به قطعات بتنی و اجزای دیگر سازه
  2. دقت بالا در انجام حذف بتن در محدوده ی مشخص شده
  3. سرعت بالای برش
  4. محدود بودن آلودگی صوتی در عملیات برش بتن
مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

برش بتن با دستگاه کاتر در تهران

یکی از روش های متداول جهت برش بتن استفاده از دستگاه های کف بر یا به اصطلاح همان کاترها می باشد. در این روش از دستگاه های کاتر برقی و دیزلی که دارای دیسک های الماسه در سایز های مختلف می باشد استفاده می شود و شیار هایی به صورت خطوط کاملاً مستقیم در بتن ایجاد می گردد.

دستگاه های کاتر کف بر با توان های متفاوت به منظورهای مختلف ساخته شده است عموماً از این روش برای برش اسلب های بتن مسلح با ضخامت های متوسط در کف استفاده می شود. برتری روش بتن کف بر به نسبت دستگاه سیم برش در این است که دقت شما برای ایجاد یک سطح صاف بیشتر است.

همانطور که گفته شد کاترهای بتنی در ابعاد مختلفی و با ظرفیت های متفاوتی موجود هستند؛ از دستگاه های کوچک دستی تا ابعاد بزرگتر که به کمک چرخ روی مقطع حرکت داده می شوند.

ویژگی های برش بتن با دستگاه کاتر در تهران:

  1. برش بتن به این روش هزینه پایینی دارد.
  2. قیمت دستگاه و تجهیزات مصرفی آن نسبتاً کم است.
  3. برای کارهایی با حجم متوسط مناسب است.
  4. پایین بودن سرعت برش بتن بوسیله ی این روش.

دستگاه کاتر بتن

برای برش بتن مسلح نیاز به دستگاهی است که توان و قدرت غلبه بر این نوع بتن را داشته باشد، به همین جهت از دستگاه برش بتن مسلح یا دستگاه برش بتن آرمه استفاده می کنند که به آن کاتر بتن مسلح نیز گفته می شود.

البته منظور از دستگاه برش بتن مسلح، نصب تیغه های مخصوص این کار است که به تیغه های الماسه یا پرکربن معروف هستند و درصد کربن به کار رفته در آن ها بیشتر از انواع تیغه هایی است که برای بریدن آسفالت استفاده می گردد.

بنابراین دستگاه شاسی کاتر بتن مسلح متفاوتی با سایر دستگاها ندارد اما موتوری که برای آن بسته می شود باید توان بیشتری داشته باشد.

انواع موتورهای قابل نصب برای دستگاه برش بتن مسلح:

موتور 13 اسب بخار بنزینی
موتور 15 اسب بخار بنزینی
موتور 16 اسب بخار بنزینی
موتور 12 اسب بخار دیزلی

البته توصیه میکنیم با توجه به اینکه بتن مسلح استحکام بالایی دارد از موتورهای 13 اسب بخار بنزینی استفاده نکنید چراکه این دستگاه نیاز به قدرت بالاتری دارد. پیشنهاد ما استفاده از موتور های 15 و 16 اسب بخار بنزینی یا 12 اسب بخار دیزلی است.

با توجه به عمق برشی که می خواهیم درون بتن ایجاد کنیم انداره تیغه کاتر بتن مسلح نیز تغییر خواهد کرد. برای این کار هم می توان تیغه 35 سانتی و هم تیغه 45 سانتی نصب کرد که تا عمق 18 سانتی متر را برش دهد.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

کاتر بتن در تهران

از کاتر بتن مسلح جهت برش بتن در سطوح افقی و عمودی استفاده می گردد که هر کدام از سطوح دارای دستگاه های مختص به خود می باشد، بطور مثال جهت برش بتن کف تا ضخامت ۲۰ سانتی متر می‌توان از کاترهای برش بتن و آسفالت بر استفاده نمود اما باید به این نکته توجه داشت که تیغه های آسفالت بر و برش بتن از نظر کارایی باهم فرق داشته و هر یک سگمنت مخصوص خود را دارد.

در برش بتن باید به این نکته توجه داشت که هنگام برش بتن مسلح توسط کاتر به اندازه یک شعاع دیسک پرتی کار تا خلاصی از گوش های کار در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین در ایجاد بازشو در گوش های دیوار و کنج کارها، غیر قابل اجرا میباشد و باید از روش های کرگیری بتن یا سیم برش بتن استفاده نمود.

 

انواع کاتر بتن در ابزارکده

انواع کاترهای بتن مسلح:

جهت برش های خطی از کاتر برش بتن مسلح استفاده میشود، از این روش جهت برش در حالت افقی و دیواری (که به آن وال سا نیز گفته می‌شود) میتوان بهره برد البته در مواردی که برش توسط کاتر دارای محدودیت‌های عملیاتی باشد به دیگر روش های برش بتن همچون کرگیری بتن اکتفا میکنیم.

کاتر بتن مسلح در دو حالت دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که از نوع دستی آن جهت برش آسفالت، سیمان، بتن و و دیگر موارد در عمق کم مورد استفاده قرار می گیرد .

از آنجایی که این روش دارای دیسک کوچکتر میباشد، سرعت عمل بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر برش بتن دارد. نوع دیگر دستگاه کاتر بتن اتوماتیک بوده و از آن برای برش دیوار و کف بدون دخالت اپراتور استفاده می شود.

کاربردهای اجرای کاتر برش بتن مسلح:

از کاتر بتن مسلح جهت برش بتن مسلح و غیر مسلح در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می گردد، از آنجایی که این روش دارای سرعت عمل بالایی است از آن جهت ایجاد انواع بازشوها در بتن بهره می برند.

قطر عملیاتی کاتر بتن و یا دیسک برشی در انواع مختلف تولید می شود که این اندازه باید با قسمت دیسک گیر دستگاه مطابقت داشته باشد، به صورت عملیاتی گفته می شود اگر دیسکی به قطر ۱ متر داشته باشیم از آن جهت برش تا عمق ۵۰ سانت منهای قسمت کارگیر دیسک استفاده می گردد.

تفاوت اجرای کاتر برش بتن مسلح و کرگیری:

از این روش جهت ایجاد بازشو در بتن و یا ایجاد خط های سطحی روی بتن (جهت عدم ترک بتن) استفاده می شود در صورتی که کرگیر یا گردبر بتن جهت سوراخکاری تاسیساتی و یا برش بتن عمیق مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پیمایش به بالا