همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

چسب اپوکسی چیست؟

چسب اپوکسی چیست در ابزارکده

رزین اپوکسی چیست؟

در سال ۱۹۳۴ پل شلاک آلمانی نخستین پژوهشگری بود که موفق به سنتز رزین اپوکسی شد و اختراع را به نام خود ثبت نمود. 

کاشف بیسفنول آ (بیسفنول ای (به انگلیسی: Bisphenol A) یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۶۶۲۳ است. شکل ظاهری این ترکیب، جامد سفید است) دکتر پیر کاستان از سوئیس بود که در سال ۱۹۳۸ میلادی این اختراع را ثبت نمود. 

این اختراع را کمپانی سیبا Ciba ثبت کرد که تبدیل به یکی از سه تولیدکننده بزرگ اپوکسی در دنیا شد. این شرکت در دهه ۹۰ میلادی دستخوش مشکلات داخلی گشت و به کمپانی هانتسمن Huntsman آمریکا واگذار گردید. 

اما رزین اپوکسی به شکل امروزی در سال ۱۹۴۶ میلادی از ترکیب اپی کلروهیدرین و بیسفنول آ توسط سیلوان اوون گرینلی (Sylvan Greenlee) از کمپانی دوو-رینولدز Devoe-Reynolds سنتز و ثبت اختراع شد. 

این کمپانی بعدها توسط کمپانی مواد شیمیایی شِل shell خریداری گردید و بعد از چند بار دست به دست شدن؛ هم‌اکنون بخشی از شرکت هگزیون Hexion Inc آمریکا است که کاربرد بسیار زیادی در زمینه های مختلف نظیر رنگ، الکتریسیته، مهندسی سیویل و غیره دارد. این کاربرد وسیع به این دلیل است که رزین های اپوکسی توانایی بسیار بالایی در تشکیل پیوند با سایر سطوح دارند. 

علاوه بر این پس از پخت، به استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی بالایی می رسند.

رزین‌های اپوکسی به عنوان رزین‎های اپوکسید نیز شناخته می‌شوند. ویژگی شناسه این رزین‌ها دارا بودن بیش از یک گروه  epoxy-2 در ساختار مولکولی آن است.

 این گروه ممکن است در بدنه زنجیر باشد و یا در انتها قرار گیرد. در شرایط مناسبِ واکنش، گروه اپوکسی می‌تواند با اسیدها، انیدرید اسیدها، آمین‌ها و الکل واکنش تراکمی به همراه جابجایی هیدروژن به گروه اتیلن اکسید بدهد. 

این واکنش‌ها امکان افزایش طول زنجیر یا شبکه‌ای شدن را بدون آزاد کردن مولکول‌های کوچک مانند آب فراهم می کند. بنابراین محصولات اپوکسی در مقایسه با اکثر رزین‌های گرما سخت، جمع شدگی کمتری در اثر پخت نشان می دهند.

برای دریافت خدمات برش بتن، برش بتن با سیم الماسه، برش بتن با دستگاه کاتر، با ما تماس بگیرید.

ساختار شیمیایی رزین‌های اپوکسی شامل دو بخش اپوکسی و غیر اپوکسی می باشد. بخش غیر اپوکسی ممکن است آلیفاتیک، سیلکوآلیفاتیک و یا هیدروکربن شدیداَ حلقوی باشد. 

در عمل محصول واکنش  بیس-فنل A و اپی کلروهیدرین اغلب رزین‌های اپوکسی متداول را تشکیل می‌دهند. این محصولات 80 تا 90% سهم بازار را به خود اختصاص داده‌‌اند.

قبلا رزین اپوکسی تقریبا تنها به عنوان پوشش سطح استفاده می‌شد. قبل از جنگ جهانی دوم، بالا بودن هزینه‌های تولید بیس فنل A و اپی کلروهیدرین مانع از تجاری شدن کاربرد رزین اپوکسی شده بود.

 تلاشهای بعدی و ابداع روشهای تولید جدید، موجب پیدایش مقبولیت اقتصادی این رزین‌ها شد.

انواع چسب اپوکسی بر اساس روش پخت:

انواع چسب اپوکسی در ابزارکده

چسب های اپوکسی به طور کلی با توجه به روش پخت به دو گروه چسب های اپوکسی یک جزیی و دو جزیی تقسیم می شوند.

چسب های اپوکسی تک جزیی:

چسب های اپوکسی تک جزیی پس از اعمال در دمای بین 250 تا 300 درجه سانتی گراد پخت می‌شوند و نیاز به سخت کننده ندارند. این گروه دارای چسبندگی بسیار عالی برخوردار بود و در شرایط بد آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهند.

چسب های اپوکسی دو جزیی:

سیستم های اپوکسی دو جزیی را علاوه بر قابلیت پخت در دماهای بالا، می توان در دمای محیط و حتی صفر درجه با کمک کاتالیزورها و سخت کننده ها پخت. 

به همین دلیل این گروه از چسب ها کاربرد بسیار وسیع تری در صنایع دارند. پس از افزودن سخت کننده به اپوکسی فرایند شیمیایی شبکه ای شدن همراه با تولید گرما آغاز می گردد تا به پخت کامل برسد.

 این گروه از چسب ها با شرایط محیطی بسیار تطبیق پذیر بوده و جهت هر کاربردی می توان آن ها را فرموله نمود.

رزین اپوکسی دو جزئی:

رزین اپوکسی موادی دو جزئی متشکل از رزین اپوکسی و سخت شونده ی هاردنر می باشد. رزین های اپوکسی کارایی های بالایی دارد که بطور گسترده در تقویت، ترمیم  و مقاوم سازی انواع سازه ها به خصوص در تولید محصولات کامپوزیتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

هم چنین از آن در ساخت قالب های مستحکم استفاده می شود. این مواد دارای مقاومت بالا و خاصیت چسبندگی بسیار زیادی می باشد. 

رزین اپوکسی عایق الکتریکی بالایی می باشد در صورتیکه این ماده در تولید انواع قطعات الکتریکی مانند ژنراتورها در صنعت برق بطور گسترده و همچنین در هوافضا و هواپیما سازی برای اتصال قطعات داخلی و خارجی به یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. 

در صنایع دریایی برای تعمیر بخش های مختلف کشتی و هم چنین در ساخت جلیقه ضد گلوله و … کاربرد دارد.
اصلی ترین کاربرد رزین اپوکسی در ساخت کامپوزیت های FRP است. از دیگر کاربرد رزین اپوکسی در صنعت خودرو سازی چسباندن و اتصال قطعات خودرو به یکدیگر می باشد. 

رزین اپوکسی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مانند اسید ها و باز ها و همچنین مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و آب دارد. این رزین نسبت به انواع دیگر رزین ها مانند رزین پلی استر جمع شدگی کمتری برخوردار است.
نسبت به دمای محیط در زمان پخت حساسیت کمتری دارند. رزین های اپوکسی بسته به نوع می توانند در دمایی بین ۵ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد پخته شوند. 

با توجه گروه های حلقوی در ساختار رزین های اپوکسی این مواد در جذب تنش های مکانیکی و حرارتی مقاوم هستند. 

یکی دیگر از رایج ترین کاربرد رزین اپوکسی در زمینه ی پوشش محافظتی تحت عنوان روکش اپوکسی در کف سالن های ورزشی، کارخانه ها و زمین بیمارستان ها و … می باشد که باعث افزایش مقاومت بتن در برابر عوامل محیطی مانند فرسایش و حمله مواد شیمیایی می گردد. 

این پوشش با وزن سبک و کم حجم خود مانع از نفوذ آب، روغن، گرد و غبار و سایر مایعات خوردنده به سطح بتن می شود. روکش اپوکسی با ضخامت ۴ میلیمتر مقاومت فشاری بتن را حدود kg/cm21100 افزایش می دهد. رزین اپوکسی با غلظت کم و قدرت نفوذ بالای خود دارای مقاومت اولیه و نهایی بالایی است. این رزین ها در برابر سایش و ضربه نیز مقاوم و پایدار هستند.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

رزین اپوکسی تزریقی:

رزین اپوکسی تزریقی یک ماده دو جزئی و فاقد حلال متشکل از دو جز هاردنر و عمل آورنده می‌باشد و برای پر کردن درزها و ترمیم ترک‌های بتن و مقاوم‌سازی و تقویت المان‌های سازه‌ای نظیر تیر، ستون، کف و… استفاده می‌گردد.

دارای قدرت چسبندگی و قابلیت نفوذ بالا و ترمیم ترک‌ها در بتن می‌باشد.
رزین تزریقی اپوکسی یک مایع رقیق زرد رنگ می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی و ضربه دارد. این رزین اپوکسی می‌تواند به راحتی داخل ترک‌ها نفوذ کند و وظیفه ترمیم ترک‌های بتن را با چسبندگی و قدرت سخت شوندگی بالا انجام دهد. 

هنگام خشک شدن دچار جمع شدگی نمی‌گردد، می‌توان آن را در سطوح بتنی خشک و مرطوب برای ترمیم ترک‌های بتن و مقاوم‌سازی المان‌های سازه‌ای استفاده نمود.

مراحل کار ترمیم ترک‌های بتن به این صورت است که بعد از پاک کردن آلودگی از روی سطح المان پکر یا نیپل که وظیفه انتقال رزین به داخل ترک را دارد.

در فواصل مشخص قرار می‌دهیم سپس عملیات تزریق را تا زمانی که رزین اپوکسی تزریقی پس نزند ادامه می‌دهیم و در نهایت از ترک بتن مغزه گیری می‌شود تا از صحت مقاوم‌سازی اطمینان حاصل شود. رزین اپوکسی تزریقی در مقاوم‌سازی اعضای سازه‌ای و ترمیم ترک بتن کاربرد زیادی دارد.

کاربرد رزین اپوکسی در کامپوزیت های مقاوم سازی:

رزین اپوکسی در کامپوزیت های مقاوم سازی مانند کامپوزیت کربنی و یا شیشه ای نقش ماتریس پلیمری را دارد. 

چسب اپوکسی الیاف تقویتی را در کامپوزیت سریعا خیس کرده و الیاف تقویتی را کنار هم نگه می دارد و در زمان اعمال بار تغییر شکل می دهد و تنش را به الیاف وارد می کنند.

رزین اپوکسی در کامپوزیت های مقاوم سازی عامل کاهش تمرکز تنش می باشد زیرا این ماتریس خاصیت جذب انرژی را دارد. رزین ها از ویسکوزیته ی پایینی برخوردار هستند.
ترکیبات اپوکسی (رزین اپوکسی و هاردنر) در دو ظروف مختلف عرضه می شوند. 

قبل از مخلوط کردن محتویات جزء B با محتویات جزء A، هر قسمت باید جداگانه برای جلوگیری ته نشین و سفت شدن در مخزن، هم زده شود. سپس بخش A و B باید بسته به مقدار مورد نیاز، مخلوط شوند.

 فرآیند مخلوط کردن باید ۳-۵ دقیقه با یک مخلوط کم سرعت انجام شده و پس از مخلوط کردن رزین و سخت کننده، شما حدود ۲ ساعت زمان برای اجرای مصالح خواهید داشت. تمیز کردن ابزارهای مخلوط با یک حوله مناسب برای استفاده مجدد از آنها ضروری است.

 

چسب کاشت میلگرد اپوکسی در ابزارکده

چسب کاشت میلگرد اپوکسی:

یکی از ارکان اصلی کاشت میلگرد در بتن استفاده از چسب می باشد که بتوان میلگرد را در بتن تثبیت کرد.

 با توجه به نوع کاربری و میزان بار وارده به سازه، نوع چسبی که انتخاب می شود متفاوت خواهد بود. چسب کاشت میلگرد ماده‌ ای شیمیایی است که بر پایه رزین های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر تولید می گردد.

سخن پایانی

از این پس نیازی به خرید دستگاه هیلتی گران‌قیمت نخواهید داشت، زیرا میتوانید به راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، دستگاه هیلتی مورد نیاز خود را اجاره کنید. سایت ابزارکده، مقصدی جهت اجاره هیلتی برای شماست.

با ابزارکده، هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید دستگاه هیلتی را فراموش کنید. اجاره کنید، در پروژه‌های خود استفاده کنید. در سایت ابزارکده، تنوع زیادی از دستگاه‌های هیلتی برای اجاره وجود دارد.

با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده است که شما را در اجاره دستگاه هیلتی یاری دهد تا شما بهترین خدمات را در سریعترین زمان و با بهترین قیمت دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا