همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

رول بولت چیست

رول بولت چیست در ابزارکده

رول بولت

رول بولت یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف است که جهت اتصال اجسام مختلف به بتن و مصالح مشابه کاربرد دارد. جهت اتصال و جوش دادن تیر آهن ها، میل گرد ها، نبشی ها و … نیاز به یک صفحه بیس می باشد که این صفحه باید به بتن در پی ساختمان اتصال داده شود.

 برای اتصال این بیس که معمولا یک صفحه فلزی است و آن را بیس پلیت می نامند از رول بولت استفاده می شود. این صفحه ها امکان اتصال و جوشکاری قطعات فلزی مختلف به سازه بتنی به منظور اجرای انواع نماهای خشک و کامپوزیت، اجرای ساپورت های تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، نصب تجهیزات و ماشین آلات و … را فراهم می کند.

 اما آن چه در این میان اهمیت دارد، انتخاب انکر بولت (Anchor Bolt) مناسب با توجه به نوع عملکرد، سایز، ظرفیت باربری و محدودیت های نصب می باشد.
رول بولت یا انکر بولت به دلیل شکل ساختاری و نحوه نصب، سبب ایجاد اتصال بسیار محکم و مقاومی ‌بین اجسام و سازه های مختلف نظیر ستون ها یا دستگاه های صنعتی به بتن، آجر یا سنگ می‌شود.

رول بولت از یک پیچ با دو سر متفاوت تشکیل گردیده است، یک سر آن مخروطی شکل و دارای محفظه استوانه‌ای فلزی چاکدار است و سر دیگر آن میله ی رزوه دار به همراه واشر و مهره می باشد. مهره برای محکم کردن رول بولت درون بستر در نظر گرفته شده است. جنس رول بولت های مرغوب فولاد روی اندود شده می باشد تا در برابر خوردگی نیز مقاومت داشته باشد.

طریقه استفاده رول بولت بدین صورت است که ابتدا سر مخروطی پیچ را به داخل سوراخ ایجاد شده در بتن یا سنگ وارد می کنند. سپس با بستن مهره رول بولت به تدریج استوانه چاکدار توسط واشر به سمت داخل رانده شده و بر روی سر مخروطی چاک آن باز شده و این استوانه به تدریج افزایش حجم می دهد.
بدین صورت رول بولت در سمت داخلی با افزایش حجم استوانه و در سطح خارجی از طریف مهره و واشر گیر کرده و اتصال محکم می شود.

عملکرد رول بولت:

مکانیزم عمل کرد رول بولت عمدتا به صورت مکانیکی و انبساطی می باشد ولی در بعضی از مدلها به روشهای انبساطی، اصطکاکی، چسبندگی و یا ترکیبی از این چند روش نیز عمل می کنند.

کابرد رول بولت در ابزارکده

کاربرد رول بولت:

همانطور که گفته شد به طور کلی از رول بولت‌ها برای اتصال سایر اجسام به بستر استفاده می‌شود. این موضوع کاربرد بسیار زیادی در صنعت و ساختمان‌سازی دارد. اما نحوه استفاده از رول بولت بر روی کاربرد آن تاثیر می‌گذارد. در اینجا به چند نمونه از کاربردهای رول بولت در صنعت و ساختمان‌سازی اشاره می‌کنیم.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

جهت مشاوره رایگان در خصوص رول بولت یا انکر بولت با این شماره تماس بگیرید 09126080038

کاربرد رول بولت در ساختمان سازی:

یکی از مهمترین کاربردهای رول بولت در ساختمان‌سازی مربوط به اتصال بستر ستون‌ها یا سایر سازه‌های فلزی به بتن است. همانطور که می‌دانید فندانسیون ساختمان‌ها از بتن ساخته می‌شود و اتصال ستون‌های فلزی به بتن نیازمند یک بستر یا صفحه فلزی است. رول بولت سبب می‌شود این بستر یا صفحه فلزی به خوبی به بتن اتصال پیدا کند. سپس ستون ‌ها و سایر سازه‌ها را با فرآیندهای مختلف مانند جوشکاری به این صفحه فلزی متصل می‌کنند.

به جز این مورد از رول بولت ها برای نصب سقف کاذب، نماهای خارجی ساختمان، پارتیشن‌های مختلف، نرده، شاسی آسانسور، پله برقی و … به بتن استفاده می‌شود. نحوه استفاده از رول بولت در همه این موارد تقریبا مشابه است ولی معمولاً برای نصب این موارد به بتن دیگر از صفحه فلزی استفاده نمی‌شود و به صورت مستقیم از رول بولت کمک می‌گیرند.

کاربرد رول بولت در صنعت:

در بسیاری از صنایع از تجهیزات و ماشین آلات مختلفی استفاده می‌شود که باید در جای خود فیکس باشند. به همین دلیل معمولا از رول بولت ها در صنعت برای اتصال و فیکس کردن ماشین آلات و تجهیزات مختلف استفاده می‌شود.

علاوه بر این رول بولت ها دارای کاربردهایی در نصب ریل‌ها نیز هستند. از رول بولت های بسیار قوی نیز برای نصب دکل‌های مختلف استفاده می‌شود.

این ابزار (رول بولت) بعضا با نام های انکر بولت، اکسپنشن بولت نیز شناخته می شود. انکربولت بر حسب نیاز مصرف کننده و موقعیت و نوع مصالح محل مورد نظر جهت کاشت رول بولت , دارای انواع و مدل های گوناگونی می باشد از جمله رول بولت غلاف معمولی، رول بولت با کاربری متوسط مانند HSA ، رول بولت با ظرفیت باربری بالا مانند HSL ، رول بولت سقفی یا لوستری ، انکر رزوه داخل یا HKD رول بولت شیمیایی , رول بولت پروانه ایی یا اسپرینگ و …

ابعاد رول بولت:

ابعاد و اندازه های رول بولت با توجه به نوع و عمق کار مختلف است. به عنوان نمونه از کوجکترین اندازه آن که سایز 50*5 میلی متر است که در کف دست انسان جا می گیرد گرفته تا اندازه های 30 سانتی و …

مراحل کاشت رول بولت

اگر قصد کاشت انواع رول بولت را دارید ابتدا باید در مورد سازمان درونی رول بولت اطلاعات کافی داشته باشید و پس از آن اقدام به کاشت رول بولت کنید. فراموش نکنید که رول بولت انواع متفاوتی دارد و هر نوع از آن بهتر است در حیطه مخصوص به خود به کار برده شود چرا که تولیدی های پیچ و مهره و رول بولت با توجه به محیط و کاربرد رول بولت از مواد اولیه و محیط آزمایشگاهی متفاوتی در تولید رول بولت استفاده می کنند.

مرحله اول : ایجاد حفره و سوراخ در محل کاشت رول بولت
مرحله دوم : کارگذاشتن رول بولت در حفره ایجاد شده و اتصال کار مورد نظر به آن
مرحله سوم : گرداندن مهره رول بولت در جهت عقربه های ساعت به وسیله آچار و عمل نمودن رول بولت

جهت مشاوره رایگان در خصوص رول بولت یا انکر بولت با این شماره تماس بگیرید 09126080038

سخن پایانی

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.


ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا