همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

سوراخکاری بتن مسلح

سوراخکاری بتن مسلح در ابزارکده

سوراخ کاری بتن

سوراخکاری یا کرگیری با دریل مغزه گیر بتن (Core Drilling Machines)، از موارد ایجاد سوراخ در بتن در هر قطر و ضخامت برای عبور کابل های برق، لوله های آب و گاز، تأسیسات ساختمانی و… می باشد.

جهت ایجاد سوراخ های دایره ای در بتن مسلح، پیش ساخته، آسفالت، آجر، بلوک سیمانی، مصالح ساختمانی و … از دستگاه کرگیر استفاده می شود. همچنین می توان در مناطق و مکان هایی که قابلیت دسترسی جهت استفاده از تجهیزات دیگر برش بتن وجود ندارد، با استفاده از ایجاد کرهای پیوسته اشکال مد نظر را ایجاد نمود.
این امکان نیز وجود دارد که در کف خیابان، پیاده رو، دیوار ها، سقف، کف ساختمان ها و حتی بر روی سطوح لغزنده عملیات سوراخ کاری انجام گردد.

دستگاه کرگیری یک ابزار قدرتند جهت ایجاد سوراخ در بتن و برش و مغزه گیری در مصالح از جنس های مختلفی مانند بتن، آسفالت، سنگ، آجر، کاشی و دیگر مواد جامد می باشد. این دستگاه به اندازه های مختلفی از کوچک که میتوان آن را به سادگی توسط شخص حمل کرد و یا به اندازه ای بزرگ که آنرا با ماشین آلات مخصوص راهسازی حمل میکنند دسته بندی می شوند.

جهت مشاوره رایگان در خصوص سوراخکاری بتن مسلح با ما تماس بگیرید   09126080038

دستگاه کرگیری با توجه به جنس مته ها و نیز جنس مصالح در حین کار اصطکاک و در نهایت گرمای قابل توجهی تولید میکند که این نیز باید به روشهای مختلفی مهار گردد. در صورت عدم مهار گرمای ناشی از اصطکاک الماسها با مصالح طول عمر مته کم شده و به موتور محرک نیز فشار می آید. در موارد مثل کرگیری بتن معمولا از آب استفاده میشود که ضمن خنک کاری مته از گرد و خاک تولید شده نیز جلوگیری میکند.

کاربرد دستگاه کرگیری بتن، کرگیر یا همان مغزه گیر معمولا برای نمونه برداری و یا کاشت آرماتور و یا بولت در بتن به گیرایش رسیده، میباشد.

سوراخکاری بتن در ابزارکده

سوراخ کاری در بتن مسلح:

بتن مسلح یا بتن آرمه، بتنی است که با استفاده از میلگردها تقویت شده است. برای مسلح کردن بتن از میلگردهای تقویتی، شبکه های توری تقویتی، ضخامت فلزی یا الیاف تقویتی استفاده می شود. هدف استفاده از بتن مسلح این است که نیروهای کششی به وجود آمده در بتن به میلگردها وارد شود.

 وجود میلگرد در بتن آرمه، باعث مقاومت بتن می شود و از ترک خوردگی آن جلوگیری می کند. با وجود میله های فولادی، بتن در برابر فشار مقاوم می شود و در اثر فشار و ضربه از بین نمی رود. 

به همین دلیل است که سوراخ کاری بتن مسلخ کار دشواری است و با مته های معمولی انجام نمی شود. به همین دلیل، در بتن های مسلح از روش کُرگیری یا مغزه گیری برای سوراخکاری بتن استفاده می شود.

برای خواندن مقاله تخریب بتن با هیلتی و تخریب دیوار با هیلتی، کلیک کنید.

نحوه ی کُرگیری و سوراخکاری بتن:

همانطور که گفته شد کرگیری، یکی از موثرترین روشها برای سوراخ کردن بتنهای مسلح و غیر مسلح است. در روش کرگیری، میلگردهای موجود در بتن مسلح توسط کریستالهای الماسی در حالت ماشینی سوراخ می شوند. 

مزیت الماس این است که سرعت بالایی دارد، خرابی کمتری ایجاد کرد. این روش، غیر ارتعاشی است؛ به همین دلیل، بدون تخریب تهاجمی یا تنش بیش از حد، سوراخهایی را در سطح بتن ایجاد می کند.

دستگاه های کرگیری از سه قسمت اصلی پایه، سَرِ مته و الکتروموتور تشکیل شده است. سَرِ مته این دستگاه ها از جنس الماس هستند؛ در نتیجه با کمک آنها می توان از بتنهای مسلح، مغزه گیری کرد و برای انجام آزمایش به مراکز مربوطه فرستاد. 

به دلیل اینکه سر مته از جنس الماس است، با سرعت زیادی می چرخد و گرمای زیادی تولید می کند. برای خنک کردن سر مته از آب استفاده می شود. استفاده از آب، علاوه بر خنک کردن مته، از تولید گرد و غبار جلوگیری می کند.

نکته ای که برای سوراخکاری موثر در سطوح بتن مسلح و غیر مسلح با دستگاه کرگیری باید به یاد داشته باشید این است که فشار ثابت و یکنواخت را حفظ کنید. فشار کمتر از حد، باعث ساییده شدن الماس می شود و فشار غیریکنواخت، سر مته را دچار ساییدگی می شود. 

به همین ترتیب فشار بیش از حد نیز خطرناک است و باعث فشار آمدن به مته می شود. در اثر فشار زیاد، موتور مته و سر مته آسیب می بیند و کارایی خود را از دست می دهد.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

سوراخکاری سقف بتنی:

Concrete roof drilling

سوراخکاری سقف بتنی به دلایلی مانند عبور لوله های تاسیساتی و داکت های تاسیساتی انجام می شود. روش کرگیری به روش مغزه گیری نیز معروف است. نمونه هایی که از مغزه گیری بتن به دست می آید برای انجام آزمایش مقاومت فشاری، مقاومت خمشی، مقاومت کششی، تعیین عمق کربناسیون و … به کار می رود.

برای ایجاد سوراخ با استفاده از دستگاه کرگیری، ابتدا باید الماس دستگاه را به خوبی انتخاب کنید، هم چنین باید قدرت، فشار و سرعت موتور دستگاه را تنظیم کنید و بعد مته را وارد بتن کنید تا سوراخ ایجاد شود.

اگر با مته های ارزان و کم قدرت، اقدام به سوراخکاری بتن مسلح کنید، خواهید دید که این کار چقدر سخت خواهد بود و در نهایت، سوراخ هایی با عمق و قطر نامناسب خواهید داشت.

 به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای سوراخکاری در بتن، از مته ای قدرتمند و باکیفیت استفاده کنید. سر مته های کرگیری از جنس الماس است و به همین دلیل، بتنهای سخت و مقاوم را به راحتی سوراخ می کند.

با استفاده از روش کرگیری بتن، می توان در بتن مسلح، بتن پیش ساخته، آسفالت، آجر، بلوک سیمانی و دیگر سازه های ساختمانی سوراخ های استوانه ای ایجاد کرد.

مزایای استفاده از دستگاه کرگیری برای سوراخ کردن بتن:

دستگاه کرگیری، به راحتی آرماتورهای مدفون در متن را می برد و تا عمق لازم در بتن نفوذ می کند. دستگاه کرگیری، دقت بالایی در اجرا دارد و می تواند بتن ها را با زاویه ها و قطرهای مختلف سوراخ کند. این دستگاه ها تا عمق 150 سانتی متری را در بتن سوراخ می کنند و کیفیت و سرعت بالایی دارند.

اگر از دستگاه های ضربه ای (پیکور) برای سوراخ کردن بتنهای سخت استفاده کنید، خواهید دید که در سرتاسر بتن ترک ایجاد می شود و دیگر قسمتهای بتنی سازه تضعیف خواهد شد.

 یکی از مزیتهای روش کرگیری برای سوراخ کردن بتن این است که کرگیری در سایر قسمتهای بتن سوراخی ایجاد نمی کند. با استفادهاز روش کرگیری می توان در سطوح افقی و عمودی بتن سوراخکاری انجام داد.

سخن پایانی

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.

برای دریافت خدمات برش بتن، برش بتن با سیم الماسه، برش بتن با دستگاه کاتر، با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا