همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

دال تخت قارچی و سقف وافل چیست؟

دال تخت قارچی

دال بتنی:

دال های بتنی‌ عمدتاً در سقف طبقات به کار برده می‌شوند و یک عضو سازه‌ای در ساختمان‌های امروزی به حساب می آیند. دال‌های‌ بتنی‌، معمولاً دارای ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر بوده و از دال‌های نازک‌تر نیز به عنوان سنگ‌فرش استفاده می‌شود.
در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و صنعتی، هنگام ساختن طبقه هم‌کف، از پی ‌یا خاک زیر ساختمان، به عنوان تکیه‌گاه برای دال‌های بتنی ضخیم استفاده می‌شود. 

در ساختمان‌های بلند مرتبه و آسمان‌ خراش‌ها نیز با قرار دادن دال‌های بتنی پیش‌ ساخته‌ کم‌ ضخامت، در بین قاب‌های فولادی، سقف هر یک از طبقات را ایجاد میکنند.
یک دال بتنی به صورت پیش‌ساخته ‌یا اجرا شده موجود می باشند، دال‌های پیش‌ساخته در کارخانه تولید و به محل انتقال می‌یابند تا در بین تیرهای فولادی یا بتنی نصب شوند. 

این نوع از دال‌ها ممکن است به صورت پیش‌تنیده (در کارخانه)، پس‌تنیده (در محل کارگاه)، یا تنیده‌ نشده باشند.

لازم است که تکیه‌گاه دال در سازه، از نظر ابعاد به صورت دقیق ساخته شود، تا دال پیش‌ساخته به شکل مناسب در محل خود قرار گیرد.

‌دال تخت قارچی‌:

دالی‌ با سر ستون به شکل پهنه‌ای افزایش یافته (‌مخروطی شکل‌) است‌. از دلایل اجرای کتیبه‌های قارچی شکل این است که فشار کمتری به ستون‌ها به دلیل سطح مقطع بیشتر آن از طریق وزن سقف و بارهای وارده اعمال شود.
برای بتن ریزی سر ستون‌ها که به صورت کتیبه‌های قارچی شکل است، عملیات قالب بندی و آرماتور بندی آن به صورت مجزا از ستون‌ها انجام می‌شود‌. به دلیل آنکه مهار کردن و ویبره کردن آن به سهولت صورت گیرد‌.

به کمک سیستم قالب‌بندی تیر و ‌دال می‌توان بین دو ستون یا دیوار را توسط قالب بتن دال ایجاد نمود. در این روش قالب‌ها از یک قطعه پایینی و دو پنل قالب نیز به صورت دیواره استفاده می‌شود  و به منظور حفظ مقاومت از فشار بتن از پشت بندهای مختلفی‌ استفاده می‌نمایند. قالب بندی دال با توجه به نوع دال متفاوت خواهد بود.

سقف وافل Waffle Slab:

سقف وافل نوعی از سقف مشبک هستند. این نوع سقف که مانند دال دوطرفه عمل می‌کند دارای هزینه اجرای نسبتاً کمتری نسبت به انواع روش‌های مرسوم سقف‌های دال مجوف از جمله کوبیاکس، یوبوت و نیز هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به سازه‌های عرشه فولادی و تیرچه بلوک می‌باشد.

 در این نوع سقف نیازی به میلگردهای تقویتی و اتصال آنها به تیرها نمی‌باشد بنابراین می‌تواند از زمان اجرای کمتری نیز برخوردار باشد.
سقف وافل سازه‌ای ساختمانی و نوین است که از آن برای ساخت سقف با دهانه های بلند استفاده می‌کنند. 

این نوع سقف از بتن مسلح ساخته می‌شود و برای فضاهای با دهانه های ۸ تا ۱۸ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 سقف وافل ظاهری شبکه مانند دارد و به همین دلیل به آن سقف مشبک هم می‌گویند. نام وافل در واقع از نان وافل به دلیل شباهت ظاهری گرفته شده است.

سیستم قالب بندی این نوع دال قابلمه ای است و این سقف دارای وزن کمتری نسبت به بقیه دال‌ها می‌باشد.

این نوع دال برای پوشاندن دهانه‌های وسیع مناسب است و چون دو طرفه می‌باشد در هر چهار طرف خود دارای تکیه گاه می‌باشد. 

البته این نوع سقف دارای نوع یکطرفه یا به عبارتی دال یک طرفه نیز می‌باشد که می‌توان از آن به جای تیرچه بلوک استفاده نمود که به دلیل حذف فوم منجر به کاهش هزینه اجرا می‌شود.

برای دریافت خدمات برش بتن، برش بتن با سیم الماسه، برش بتن با دستگاه کاتر، با ما تماس بگیرید.

مزایا و معایب سقف وافل:

سقف وافل در ابزارکده

مزایا
دال وافل سبک است و مقدار کمی بتن نیاز دارد، بنابراین مقرون به صرفه است.
حجم بتن و فولاد مورد نیاز کم است و در نتیجه می‌توان از قالب‌های سبک استفاده کرد.
ظرفیت باربری دال وافل بیشتر از دیگر دال‌ها است.

معایب
به دلیل سبک بودن برای مناطقی با بادهای شدید یا مناطقی با جریان‌های سیکلونیک مناسب نیست.
اگر از تأسیسات عبور داده شده در دال وافل به خوبی نگهداری نشود، دال دچار آسیب دیدگی خواهد شد

همان‌طور که گفته شد این نوع از سقف در سازه‌های با دهانه بلند کاربرد زیادی دارد و متعاقباً از این سقف در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو، سالن‌ها، نمایشگاه‌ها و حتی منازل مسکونی استفاده می‌شود. 

معمولاً در فضاهایی که از این نوع سقف استفاده می‌شود، وزن زیادی به سقف وارد نمی‌شود و حجم مصالح مصرفی در این سقف نسبت به سایر سقف‌ها بسیار کاهش می یابد.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

روش اجرای سقف وافل چگونه است؟

اجرای این سقف به طور کلی به سه روش انجام می‌گیرد. اجرای درجا، اجرای پیش‌ساخته، اجرای آماده

اجرای درجا
در این روش پس از ساخت دیوارها و ستون‌ها، داربست بندی عمودی و افقی صورت می‌گیرد. پس از آن قالب‌های وافل، روی داربست‌ها قرار می‌گیرند.

قالب‌ها معمولاً به شکل مکعب مربع، مکعب مستطیل و یا مثلثی شکل هستند. فضایی بین قالب‌ها آرماتوربندی می‌شود. پس از اتمام آرماتوربندی مرحله بتن ریزی انجام می‌گیرد. 

آخرین مرحله اجرای درجای این نوع از سقف هم قالب برداری است. این روش کم هزینه‌ترین روش اجرای سقف وافل است که در ایران معمولاً این نوع از سقف به این روش اجرا و ساخته می‌شوند.

اجرای پیش‌ساخته
این روش که ساده‌ترین روش اجرای وافل است که در آن وافل‌ها به صورت تکی و جداگانه در کارخانه یا کارگاه ساخته می‌شوند و در جایی که قرار است اجرا شوند به هم متصل می‌شوند. 

بتن ریزی نهایی نیز برای محکم شدن وافل‌ها به هم اجرا می‌شود.

اجرای آماده
در این نوع از اجرای سقف وافل، سقف به طور کامل در کارگاه یا کارخانه در ابعاد و اندازه‌های دلخواه ساخته می‌شود و در محل نصب می‌شود.

 این روش پر هزینه‌ترین روش اجرای این نوع سقف در بین انواع روش‌های اجرای سقف وافل است و در عین حال اجرایی بسیار سریع و راحت بوده که در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی بسیار رواجِ پیدا کرده است.

کاربرد سقف وافل:

از نظر زیبایی این نوع سقف به تنهایی و بدون هیچ‌گونه تزیینی قابل استفاده است. المان‌های نوری طراحی داخلی می‌تواند در بیشتر کردن زیبایی این نوع سقف مؤثر باشد. 

به طور کلی استفاده از سقف کاذب در صورتی که سقف وافل در سازه‌ای اجرا شده باشد، توصیه نمی‌شود. سقف وافل با قالب مربعی رواج زیادی پیدا کرده است و در اماکن زیادی دیده می‌شود ولی نوع مثلثی آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا