همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

ضوابط کاشت میلگرد در بتن

ضوابط کاشت میلگرد در بتن در ابزارکده

امروزه کاشت میلگرد در بتن در میان متخصصین و کارشناسان طرفداران زیادی دارد، اجرای کاشت میلگرد یا کاشت آرماتور  در سطوح عمودی و افقی در بتن مسلح به جهت اهداف متفاوتی صورت می گیرد، کاشت میلگرد در فنداسیون، ریشه ستون و تیرهای جامانده در طراحی و همچنین اصلاح نقشه از جمله اهداف عملیات کاشت میلگرد در بتن می باشد.

یکی از مواردی که در کاشت میلگرد باید به آن توجه کرد عمق کاشت میلگرد است

ضوابط و عمق کاشت میلگرد در بتن:

جهت محاسبه عمق کاشت میلگرد باید به موارد متعددی از جمله ضوابط کاشت میلگرد در آیین نامه، فاصله کاشت میلگرد ها از یکدیگر و دیگر عوامل اجرایی توجه نمود.
همانطور که در مقاله های پیشتر بیان گردید با توجه به نوع و ترکیبات چسب کاشت قطر و عمق کاشت میلگرد ها متفاوت است. این موضوع  نسبت به سه یا دو جزئی بودن کاشت میلگرد متغییر است.
برای محاسبه ی عمق کاشت میلگرد می توان از جداول از پیش تعیین شده و یا نرم افزارهای تخصصی استفاده نمود .

 نرم فزارهای تخصصی محاسبه ی عمق کاشت میلگرد با دریافت اطلاعاتی مانند تعداد میلگردهای مورد نیاز و فاصله ی آن ها از یکدیگر ، قطر و ابعاد میلگردها محاسبات مربوط به عمق کاشت میلگرد را انجام می دهد .
یکی دیگر از راه های محاسبه ی عمق کاشت میلگرد استفاده از جداول از پیش تعیین شده ی مربوط به چسب مورد استفاده در کاشت میلگرد  می باشد که مراجعه به این جداول به منظور دستیابی به نتایج سریعتر توصیه می شود به همین ترتیب با توجه به نوع و ترکیبات چسب کاشت میلگرد ، عمق و قطر کاشت میلگردها متفاوت می باشد .

برای دریافت خدمات برش بتن، برش بتن با سیم الماسه، برش بتن با دستگاه کاتر، با ما تماس بگیرید.

استاندارد کاشت میلگرد

ضوابط و عمق کاشت میلگرد در بتن در ابزارکده

آرماتور یا میلگرد باید در فاصله و جهت مشخصی در بتن قرار بگیرد. درغیر این‌صورت میلگرد کارایی متناسبی را ارائه نمی کند. 

قرارگیری استاندارد آرماتورها باعث می‌شود که فولاد به‌کار رفته در میلگردها بخش‌های متفاوت بتن را مقاوم‌سازی کنند.

 استاندارد کاشت میلگرد و بولت درواقع مجموعه‌ای از نتایج به‌دست‌آمده از بررسی‌ها و کارشناسی‌های مختلف در این حوزه و آیین‌نامه‌های تعیین‌شده از طرف شرکت‌های عرضه‌کننده انکر بولت‌ها گردآوری شده‌است.

در حقیقت استانداردهای ارائه ‌شده تعیین می‌کنند که عمق سوراخ کاری‌ها تا چه اندازه باشد یا سوراخ‌کاری چگونه انجام شود. 

همینطور چسب‌هایی که جهت استحکام‌بخشی به میلگردها استفاده می‌شود نیز شامل استانداردها می‌شوند و میزان استفاده از چسب‌ها و چگونگی تزریق همگی تابع مقررات و چارچوب‌های مشخص‌شده می باشند.

 آماده‌سازی انکرهای شیمیایی و طریقه نگهداری آن‌ها و همچنین تمیز کاری‌هایی که پس از سوراخ‌کردن انجام می‌شود از استاندارد کاشت میلگرد و بولت تبعیت می‌کند. 

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

در بین استانداردهای موجود، شرایط و ضوابطی که به انکرهای شیمیایی مربوط می‌شود، جزئیات بیشتری را شامل می‌شود. 

درواقع خود شرکت‌های تولیدکننده این انکرها اطلاعات و جزئیات محصولات را به‌صورت دفترچه‌ای تدوین کرده‌اند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. 

در این دفترچه‌ها اطلاعاتی در خصوص دما و رطوبت استاندارد برای انکرها، چگونگی نگهداری از آن‌ها و نکاتی مرتبط با ایمنی تجهیزات موجود است.

بر اساس آیین نامه بتن ایران عمق کاشت میلگرد جهت تحمل بارهای طراحی شده به شرح زیر است:
پیوستگی بین سنگدانه های موجود در بتن و سطح محیطی آرماتور از اصول طراحی در کاشت میلگرد می باشد که برای مهار میلگرد در بتن جهت انتقال بارهای کششی و فشاری از آن استفاده می گردد.

باربری فشاری و یا کششی میلگردهای کاشت شده در مقطع بتن، با توجه به محل قرار گیری و تنش وارد بر آنها تعیین می شود.

برای خواندن مقاله تخریب بتن با هیلتی و تخریب دیوار با هیلتی، کلیک کنید.

طول مهاری میلگرد چیست؟

طول مهاری میلگرد در ابزارکده

طول مهاری میلگرد همان طول لازم جهت اتصال و چسبندگی بین فولاد و بتن است به عبارت دیگر جهت کاشت آرماتور میبایست طول کافی از میلگرد در بتن قرار گیرد تا علاوه بر تحمل بارهای طراحی شده، تنش پیوستگی بوجود آمده در محیط آرماتور از مقاومت پیوستگی بتن فراتر نرود.

بر اساس آیین نامه کاشت میلگرد موجود در ایران به نام آیین نامه بتن ایران (آبا)، موارد اجرایی جهت کاشت میلگرد به صورت زیر بیان شده است:

به منظور ایجاد فضای لازم بین میلگردهای کاشت شده برای درگیری بهتر آرماتور با چسب کاشت، حداقل فاصله بین میلگردهای کاشته شده نباید از پنج برابر قطر میلگرد کمتر باشد.

در صورتی که هدف از کاشت میلگرد ادامه دادن مقطع ستون باشد نسبت سطح مقطع میلگردهای کاشته شده به سطح مقطع ستون موجود بین ۰٫۸% تا ۸% باشد.

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و یونهای مهاجم به میلگرد و چسب کاشت تزریق شده می بایست پوششی از سنگدانه های بتن به عنوان محافظ وجود داشته باشد که به آن پوشش بتنی یا کاور گفته می شود.

حداقل تعداد میلگردهای کاشت شده در اعضای فشاری برای میلگردهای داخل خاموت مستطیلی برابر ۴ عدد می‌باشد.

سحن پایانی

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا