همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

کاشت آرماتور یا بولت

کاشت آماتور یا بولت در ابزارکده

جهت اتصالات سازه، مقاوم سازی ساختمان ها، اصلاح و تغییر ابعادی سازه، الحاق عضو جدید به سازه و یا جبران اشتباهات مهندسی امروزه کاشت بولت در بتن رواج یافته است.
به منظور عملکرد هرچه بهتر سازه می بایست استفاده اصولی از این روش و توجه به جزییات نصب را مد نظر قرار داد، در واقع بولت، به عنوان عضو واسط بین قطعات فلزی و بتنی در نظر گرفته می شود.
کاشت بولت در بتن بنا به نیاز هر پروژه می تواند مفاهیم گسترده ای را در بر بگیرد، در اکثر مواقع برای اتصال سازه فلزی به بتنی از این روش استفاده می شود.
با استفاده از روش کاشت بولت می توان اتصال ستون فلزی به فنداسیون را صورت داد. عموما برای نصب بیس پلیت از بولت های از پیش تعریف شده که قبل از بتن ریزی در محل مورد نظر طبق تراز نقشه بردار منطبق گردیده اند استفاده می گردد.
اما گاهی با توجه به تغییر در نقشه های سازه و یا خطاهای انسانی در زمان اجرا نیاز به تغییر تعداد و یا محل بولت های در نظر گرفته شده می باشد، در برخی موارد نیز به نصب ستون جدید یا تغییر محل ستون فعلی نیاز است.

 بنابراین لازم است که برای جبران مشکلات این چنینی و مرتفع نمودن نیاز پروژه از روش کاشت بولت در بتن بهره برد بطوری که با انتخاب روش سوراخکاری مناسب، مقطع فولادی و بتنی مورد نظر را برحسب سایز بولت و میزان چسب مصرفی و نیز عمق نفوذ مورد نظر، سوراخ کاری نموده و سپس اقدام به نصب بولت در محل مورد نظر می نماییم.

اجرای این اقدامات تابع موارد بسیاری است که در کیفیت نهایی عملیات تاثیر بسزایی دارند، بطور مثال باید ارزیابی دقیقی از موقعیت فعلی فونداسیون موجود و میلگردهای داخلی آن به عمل آورد تا با کاشت بولت در فونداسیون ضمن رفع مشکل حاضر، سبب بوجود آمدن ایراد دیگری نشویم. 

به همین دلیل روش سوراخکاری مورد استفاده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

روش های سوراخ کاری عموما به دو دسته سوراخکاری با سیستم دریلینگ و سوراخ کاری با سیستم کرگیری قابل دسته بندی می باشد، پس از ایجاد سوراخ کاری در بتن و رسیدن به قطر و عمق مورد نظر، بایستی تمیز کاری سوراخ انجام شود. 

این مرحله بسیار پر اهمیت است، بنابراین باید با استفاده از فرچه سیمی و دمنده داخل حفره را عاری از هرگونه گرد و خاک و بقایای بتن خورد شده نماییم.

 

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

کاشت بولت شیمیایی

کاشت بولت شیمیایی در ابزارکده

در روش کاشت بولت شیمیایی، همانطور که گفته شد پس از انجام مرحله سوراخکاری ابتدا تمیز کاری با پمپ هوا و فرچه صورت می پذیرد و در ادامه انکر شیمیایی بسته به عمق کاشت و سایز راد تمام رزوه مصرفی به وسیله ابزار تزریق به داخل سوراخ تزریق می شود، سپس کاشت راد بصورت پیچشی صورت می پذیرد. 

نوع چسب مصرفی برای کاشت راد بستگی به میزان مقاومت لازمه در محل کاشت دارد و انتخاب آن میتواند تاثیر بسزایی در عملکرد بولت های کاشته شده برجا بگذارد. 

برای اجرای عملیات کاشت بولت شیمیایی و نیز ارائه مستندات درخصوص عملیات اجرایی می توان علاوه بر آیین نامه های مربوطه در خصوص بولت ها به ضوابط ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده انکر شیمیایی مراجعه نمود که برای این منظور می توانید با کارشناسان هیلتیران در تماس باشید.

چسب های مورد استفاده جهت کاشت بولت شیمیایی در دسته های مختلفی قرار می گیرند که بسته به ظرفیت باربری، دمای مناسب برای عملکرد، شرایط نگهداری و استفاده، ماهیت عملکردی انتخاب می شوند که این ماهیت عملکردی این محصول بسته به مواد پایه آنها متفاوت می باشند.

 این چسب ها در دو گروه پایه سیمانی و پایه اپوکسی دسته بندی می شوند.انکر شیمیایی مصرفی بایستی مقاومت کافی در برابر بارهای وارده داشته باشد.

به همین دلیل در موارد این چنینی استفاده از چسب هیلتی به عنوان قابل اعتماد ترین انکر شیمیایی توصیه می گردد.

 این محصول با استفاده از ابزار تزریق منحصر بفرد خود داخل سوراخ با دقت و حساسیت خاصی تزریق می گردد ( نحوه تزریق و میزان چسب بسته به عمق کاشت و قطر سوراخ مورد نظر متفاوت می باشد) و در مرحله آخر، کاشت بولت تا عمق مورد نظر طبق محاسبات صورت می گیرد.

در چسب های پایه اپوکسی تمیز کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد حال آنکه انتخاب چسب محدود به عملیات تمیزکاری نمی باشد و با توجه به عوامل متعددی این اتخاب صورت می گیرد.

کاشت بولت در مصالح بنایی

نحوه ی کاشت بولت در مصالح بنایی توپر و یا توخالی همچون بلوک، آجر، سفال و …. ممکن است گاهی سوال برانگیز باشد، حین عملیات کاشت بولت، مسئله اصلی استحکام متریال پایه (بتن) مطرح است که در واقع به هم پیوستگی سنگدانه های موجود در بتن وظیفه پذیرش انکر های شیمیایی و انتقال بارهای وارده را بر عهده می گیرند. 

اما هنگامی که بولت در مصالح بنایی کاشته می شود ساز و کار انتقال بار متغیر خواهد بود، نکته قابل توجه اینکه از نظر ظرفیت باربری و قدرت اتکا قطعا در این روش با اعداد کوچکتری روبه رو خواهیم بود.

برای کاشت بولت در مصالح بنایی همچون دیگر روش ها ابتدا نیاز به سوراخکاری داریم که باید با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد و در مرحله بعد که می بایست انکر شیمیایی تزریق گردد به دلیل وجود خلل و فرج در دیواره سوراخ می بایست از یک محافظ استفاده کرد که به غلاف توری شناخته می شود.

وظیفه ی اصلی غلاف توری ایجاد درگیری با چسب کاشت میلگرد است تا بین اجزای داخلی مصالح بنایی و بولت یا راد، گیرایی لازم صورت پذیرد و اصطلاحاً چسب کاشت فرار نکند.

سخن پایانی

از این پس نیازی به خرید دستگاه هیلتی گران‌قیمت نخواهید داشت، زیرا میتوانید به راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، دستگاه هیلتی مورد نیاز خود را اجاره کنید. سایت ابزارکده، مقصدی جهت اجاره هیلتی برای شماست.

با ابزارکده، هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید دستگاه هیلتی را فراموش کنید. اجاره کنید، در پروژه‌های خود استفاده کنید. در سایت ابزارکده، تنوع زیادی از دستگاه‌های هیلتی برای اجاره وجود دارد.

با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده است که شما را در اجاره دستگاه هیلتی یاری دهد تا شما بهترین خدمات را در سریعترین زمان و با بهترین قیمت دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا