همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

نحوه محاسبه کاشت میلگرد چگونه است؟

نحوه محاسبه کاشت میلگرد در ابزارکده

کاشت میلگرد به روش شیمیایی یکی از متداول‌ترین امور در صنعت ساخت و ساز است اما برای انجام این کار ابتدا باید محاسبات دقیق مهندسی انجام شود تا میلگرد کاشته شده فایده‌ای داشته باشد و بتواند اهداف مهندسان و معماران را برآورده کند.

محاسبه عمق کاشت میلگرد یکی از محاسبه‌های مهم پیش از کاشت میلگرد است که در ابتدای کار و پیش از انجام عملیات سوراخکاری باید انجام شود.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

استاندارد و ضوابط کاشت میلگرد

استاندارد و ضوابط کاشت میلگرد در ابزارکده

برای نتیجه گیری درست از کاشت میلگرد باید به تمام استانداردها و ضوابط آن عمل شود برای مثال یکی از این ضوابط نحوه قرار دادن میلگرد در سازه بتنی می‌باشد که تمام میلگردها باید در راستای مشخص و با فاصله معین از یکدیگر در بتن قرار بگیرند، یا از دیگر ضوابط کاشت میلگرد محاسبه عمق سوراخی است که برای قرار گیری میلگرد بر روی سازه بتنی حفر می‌شود.

به عبارت دیگر تمام استانداردها و ضوابط کاشت میلگرد عبارتند از:

–    در نظر گرفتن مکان هایی برای کاشت میلگرد که در یک راستا هستند
–    تعیین فاصله مشخص میان میلگردهای کاشته شده
–    استفاده از میلگرد متناسب
–    استفاده از میزان مشخص چسب کاشت میلگرد (این میزان برای هر چسب متفاوت است و بر روی آن نوشته شده است)
–    و در نهایت و با توجه به ضوابط بالا، محاسبه عمق کاشت میلگردکته: تعدادی از شرکت های تولید کننده انکرهای شیمیایی مانند شرکت هیلتی برخی از محاسبات و ضوابط را در قالب یک دفترچه تدوین کرده و در کنار چسب در اختیار خریدار و مصرف کننده قرار می‌دهند.

عوامل موثر در محاسبه عمق کاشت میلگرد

تعیین عمق کاشت میلگرد به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
–    نوع و میزان بار
–    نوع آرماتوری که قرار است کاشته شود
–    چسب کاشت میلگرد یا همان انکر شیمیایی مصرفی

نکته 1: برخی از آرماتورها برای کاشت در اعماق بیشتر و برخی برای اعماق کمتر مناسب هستند که دقت به این قضیه می‌تواند به مهندسان ساختمانی کمک کند.
نکته 2: چسب یا انکر شیمیایی هیلتی از بهترین چسب های کاشت میلگرد موجود در بازار است.

 

نحوه محاسبه عمق و طول کاشت میلگرد

محاسبه عمق کاشت میلگرد و سایر ابعاد و اندازه های کاشت میلگرد به دو روش انجام می‌شود:

1.    استفاده از نرم افزارهای مهندسی؛ این نرم افزارها به صورت کاملا تخصصی طراحی شده اند پس استفاده از آنها برای محاسبه عمق کاشت میلگرد نیازمند تخصص کافی است و حتی در صورت داشتن تخصص نیز ممکن است اندکی زمانبر باشد اما با این حال به دلیل اینکه پس از محاسبه اعداد دقیق با کمترین ضریب خطا را به فرد می‌دهد، امروزه در بیشتر پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهندس ساختمان با وارد کردن اطلاعات اندکی به این نرم افزار می‌تواند در کنار عمق و ابعاد کاشت میلگرد، اطلاعاتی درباره میزان هزینه مورد نیاز و همچنین میزان خرابی بدست آورد.
2.    استفاده از فرمول مشخص؛ در این روش فرد با استفاده از یک یا دو فرمول موجود عمق کاشت میلگرد را محاسبه می‌کند.

 

برای دریافت خدمات برش بتن، برش بتن با سیم الماسه، برش بتن با دستگاه کاتر، با ما تماس بگیرید.

محاسبه عمق کاشت میلگرد با استفاده از فرمول

برای بدست آوردن عمق و طول کاشت میلگرد باید ابتدا روش کاشت میلگرد مشخص شود یعنی مشخص شود که قرار است میلگرد با روش کششی کاشته شود یا فشاری و سپس با استفاده از فرمول موجود برای آن روش طول و عمق کاشت میلگرد محاسبه شود.

•    فرمول محاسبه طول کاشت میلگرد کششی:

Ld = K1* k2 * Ldb
Ld: حداقل طول کاشت میلگرد کششی
K1: این متغیر یا عدد 5/1 است (در صورتی که کاور بتن روی میلگرد از سه برابر قطر میلگرد کمتر باشد، و فاصله عرضی میلگردهای کاشته شده از یکدیگر از شش برابر قطر میلگرد کمتر باشد) و یا عدد 2/1 است (در صورتی که کاور بتن روی میلگرد از سه برابر قطر میلگرد بیشتر ≥ باشد و همچنین فاصله عرضی میلگردها از یکدیگر از شش برابر قطر میلگرد بیشتر ≥ باشد).
K2: مقدار میلگرد لازم نسبت به میلگردهای کاشته شده در سازه.
Ldb: عمق پایه میلگرد که از طریق فرمول زیر بدست می‌آید:
Ldb = (db * fy) / (4 * fb)

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

 

•    فرمول محاسبه طول کاشت میلگرد فشاری:

فرمول محاسبه طول کاشت میلگرد فشاری در ابزارکده

Ldc = a1 * a2 * Ldcb
Ldc: حداقل طول کاشت میلگرد فشاری
a1   : مقدار میلگرد مورد نیاز نسبت به میلگردهای کاشته شده با توجه به نوع و طرح سازه
a2    : معمولا عدد 1 در نظر گرفته می‌شود
Ldcb: طول گیرایی مبنای میلگرد در فشار که از فرمول زیر بدست می‌آید
Ldb = (db * fy) / (4 * fb)

نکات مهم؛

1.    طول کاشت در میلگردهای بیشتر از دوتایی در کاشت کششی  2/1 و در کاشت فشاری 33/1 برابر طول کاشت میلگرد در نظر گرفته می‌شود.
2.    در میلگردهای دوتایی نیازی به افزایش طول کاشت نیست.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

جمع بندی

کاشت میلگرد در سطوح بتنی از دشوارترین انواع کاشت است به همین دلیل ضوابط و استانداردهای زیادی برای این نوع کاشت میلگرد اعلام شده است که پیش از انجام آن باید این استانداردها را در نظر داشته باشید و بر طبق آنها عمل کنید.
در این مقاله به روش های کلی محاسبه عمق کاشت میلگرد اشاره شد و همانطور که گفته شد این نوع محاسبات به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.


ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا