همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

روان کننده بتن چیست؟

روان کننده بتن در ابزارکده

روان کننده بتن، یک مواد شیمیایی است که به بتن اضافه می شود تا بتن را روان تر کند. روان کننده بتن بدون تغییر خواص بتن و عدد اسلامپ بتن به روان شدن آن کمک می کند. یکی از مزایای استفاده از روان کننده این است که سوراخها و برآمدگی های محل ریخته شده را به خوبی با بتن پر می کند.

 از روان کننده بتن می توان در موارد مختلف استفاده کرد و به همین خاطر است که این محصول در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه ای دارد. روان کننده بتن به صورت پودر یا مایع به فروش می رسد و رنگ آن قهوه ای است.

میزان مصرف روان کننده

مقدار مصرف روان کننده کاملا مشخص است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. معمولا در هر ۱۰۰ کیلوگرم سیمان از ۴۰ تا ۶۰ گرم پودر روان کننده استفاده می شود. اگر روان کننده مایع داشته باشید، در هر ۱۰۰ کیلوگرم سیمان بهتر است از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی لیتر روان کننده استفاده کنید.

 روش استفاده از روان کننده و مقدار مجاز آن، روی بسته بندی محصول نوشته شده است؛ در صورتی که بیشتر از مقدار مجاز، روان کننده استفاده شود، به جای روان تر شدن بتن شاهد ضعیف شدن ملات خواهید بود!

با اضافه کردن روان کننده بتن، به آب کمتری برای مخلوط کردن بتن نیاز خواهید داشت. همچنین خواهید دید که ملات چسبنده تر می شود و بهتر در جای خودش قرار می گیرد.

اگر از پودر روان کننده استفاده می کنید، ابتدا آن را با سیمان خشک و دیگر مصالح خشک ترکیب کنید و بعد آب را به آن اضافه کنید. در صورتی که روان کننده مایع داشته باشید، باید ابتدا آن را با آب مخلوط کنید و به هم بزنید و سپس به بتن اضافه کنید.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

تاثیر روان کننده بتن در افزایش مقاومت و چسبندگی بتن

در صنعت ساختمان سازی از بتن در بسیاری از موارد استفاده می شود و بتن از محبوب ترین و پرکاربردترین مصالح است. اجزای تشکیل دهنده بتن، سیمان و سنگدانه و آب است که مقاومت بالایی دارد و برای ساختمان سازی در مناطق مرطوب عالی است. با اینکه بتن از بهترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی است؛ اما معایبی هم دارد. 

مقاومت بالا و نفوذپذیری کم از جمله معایب بتن های معمولی هستند. برای تقویت عملکرد بتن، از روان کننده های بتن استفاده می شود‌. این محصول بدون تغییر دادن خواص بتن، باعث تقویت عملکرد آن می شود.

مزایای استفاده از روان کننده بتن

از جمله مزایای استفاده از روان کننده بتن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش آب سیمان
  • افزایش مقاومت فشاری بتن
  • روانی بتن
  • افزایش عدد اسلامپ بتن
  • کاهش عیار سیمان

برای خواندن مقاله تخریب بتن با هیلتی و تخریب دیوار با هیلتی، کلیک کنید.

به دلیل وجود این مزایا است که از روان کننده بتن در هنگام بتن ریزی ساختمان استفاده می شود. روان کننده در بتن های مختلف با سنگدانه های نامناسب نیز قابل استفاده است. گاهی اوقات هم برای پمپاژ راحت تر بتن، مقداری روان کننده به آن اضافه می کنند تا روان تر و نرم تر شود.

البته باید بدانید که مصرف زیاد روان کننده بتن معایبی هم دارد. آب انداختن بتن، به وجود آمدن حباب و ضعیف شدن ملات، از جمله معایب استفاده نادرست از روان کننده بتن است. به همین دلیل است که باید طبق دستور کارشناس و به مقدار مناسب از روان کننده بتن استفاده شود.

حالا که با روان کننده بتن آشنا شدید، خوب است فوق روان کننده بتن را هم بشناسید. فوق روان کننده، ماده ای است که قبل از بتن ریزی یا در طول بتن ریزی به بتن اضافه می شود تا کارآیی بتن را بیشتر کرده و بتن ریزی را راحت تر کند.

 از فوق روان کننده برای افزایش اسلامپ بتن استفاده می شود. در مواردی که جابجایی و انتقال بتن به ساختمان یا محل پروژه به تاخیر می افتد، از فوق روان کننده برای ایجاد تاخیر در گیرش بتن استفاده می شود‌. 

با کمک فوق روان کننده، روند بتن ریزی و فشرده سازی بتن بسیار سریعتر می شود و پمپاژ بتن بسیار راحت تر انجام می شود و خطر آب انداختگی بتن نیز کمتر خواهد شد.

نکته ای که باید بدانید این است که روان کننده ها و فوق روان کننده ها انواع مختلفی دارند که از هرکدام آنها باید در موقعیت خاص استفاده شود‌.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ابزارکده در مورد روان کننده بتن روی دکمه بالا کلیک کنید!

بهترین زمان برای اضافه کردن روان کننده به بتن

موضوع مهم این است که روان کننده بتن را در زمان مناسب به مخلوط مصالح اضافه کنید تا عملکرد مناسبی داشته باشد. بهترین زمان برای اضافه کردن روان کننده بتن، قبل از ریختن بتن و در پایان طرح اختلاط است. بعد از اضافه کردن روان کننده به بتن، بهتر است ۵ دقیقه این ترکیب را به هم بزنید تا مواد با بتن کاملا مخلوط شود.

حفظ محیط زیست با استفاده از روان کننده

یکی از مزایای روان کننده ها این است که در مصرف سیمان صرفه جویی می کند و حرارت هیدراتاسیون را هم کاهش می دهد. خیلی از مهندسان ساختمان سازی، به استفاده از روان کننده بتن علاقه زیادی دارند؛ زیرا روان کننده، میزان چسبندگی بتن به میلگرد را افزایش می دهد و از این نظر اهمیت دارد.

 اگر به محیط زیست اهمیت می دهید، باید بدانید که روان کننده بتن با کاهش مصرف سیمان، مستقیما به محیط زیست کمک می کند و از محیط زیست محافظت می کند.

انواع روان کننده بتن

روان کننده بتن مدلهای مختلفی دارد. روان کننده دیرگیر، روان کننده زودگیر و روان گیر معمولی از جمله انواع روان کننده ها هستند. برای خرید روان کننده بتن می توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید. 

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که روان کننده مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید و دقت کنید که محصول موردنظر شما استانداردهای لازم را داشته باشد. همچنین در هنگام خرید روان کننده بتن سعی کنید از سایتی مطمئن اقدام به خرید این محصول کنید تا از کیفیت آن رضایت داشته باشید.

جمع بندی مطالب

در این نوشته با روان کننده بتن و مزایای استفاده از آن در ساختمان سازی آشنا شدید. دانستید که اضافه کردن روان کننده به بتن باعث افزایش اسلامپ بتن و روان شدن آن می شود.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

از این پس نیازی به خرید دستگاه هیلتی گرانقیمت نخواهید داشت، زیرا میتوانید به راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، دستگاه هیلتی مورد نیاز خود را اجاره کنید. سایت ابزارکده، مقصدی جهت اجاره هیلتی برای شماست.

برای خواندن مقاله تخریب بتن با هیلتی و تخریب دیوار با هیلتی، کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا