همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

مکمل های بتن

معرفی مکمل های بتنی در ابزارکده

انواع مکمل های بتن

  • ورودی های هوا
  • کاهش دهنده های آب
  • تنظیم کندکننده ها
  • تنظیم شتاب دهنده ها
  • فوق روان کننده ها

افزودنی های تخصصی: که شامل بازدارنده های خوردگی، کنترل انقباض، بازدارنده های واکنش پذیری قلیایی-سیلیکا و رنگ آمیزی می شود.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

مواد افزودنی بلافاصله قبل یا در حین اختلاط بتن به دسته های بتن اضافه می شوند. افزودنی‌های بتن می‌توانند کیفیت بتن، قابلیت مدیریت، شتاب یا تاخیر در زمان گیرش را بهبود بخشند، از جمله ویژگی‌هایی که می‌توانند برای به دست آوردن نتایج خاص تغییر کنند.

بسیاری از مخلوط‌های بتن، نه همه، امروزه حاوی یک یا چند افزودنی بتن هستند که به فرآیند ریختن شما کمک می‌کنند و هزینه را کاهش می‌دهند و در عین حال بهره‌وری را افزایش می‌دهند. هزینه این مواد افزودنی بسته به مقدار و نوع افزودنی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. همه اینها به هزینه متر مکعب بتن اضافه می شود.

نکته: اگر قصد دارید از بتن رنگی در پروژه خود استفاده کنید، به دستورالعمل های سازنده در مورد چگونگی و زمان افزودن رنگ به مخلوط بتن خشک مراجعه کنید.

مواد افزودنی بتن: شتاب گیر

افزودنی های کندگیر بتن برای به تأخیر انداختن واکنش شیمیایی که در زمان شروع فرآیند گیرش بتن رخ می دهد، استفاده می شود. این نوع افزودنی‌های بتن معمولاً برای کاهش اثر دماهای بالا استفاده می‌شوند که می‌تواند گیرش اولیه بتن سریع‌تر ایجاد کند.

افزودنی‌های کندگیر در ساخت روسازی بتنی استفاده می‌شوند که زمان بیشتری را برای تکمیل روسازی‌های بتنی می‌گذارند، هزینه‌های اضافی برای قرار دادن یک کارخانه بتن جدید در محل کار را کاهش می‌دهند و به حذف درزهای سرد در بتن کمک می‌کنند. همچنین می‌توان از کندکننده‌ها برای مقاومت در برابر ترک‌خوردگی به دلیل انحراف شکل استفاده کرد که ممکن است هنگام قرار دادن دال‌های افقی در برش‌ها رخ دهد. بیشتر کندکننده ها به عنوان کاهنده آب نیز عمل می کنند و ممکن است مقداری هوا را در بتن وارد کنند.

مواد افزودنی بتن: هواکشی

بتن حباب شده با هوا می تواند دوام یخ زدگی بتن را افزایش دهد. این نوع افزودنی بتن قابل کارتری نسبت به بتن غیر حباب دار تولید می کند و در عین حال خونریزی و جدا شدن بتن تازه را کاهش می دهد. بهبود مقاومت بتن در برابر یخبندان شدید یا چرخه های یخ زدگی/ذوب. مزایای دیگر این ترکیب عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر چرخه های خیس شدن و خشک شدن

درجه کارایی بالا

درجه دوام بالا

حباب های هوای حباب شده به عنوان یک بافر فیزیکی در برابر ترک های ناشی از تنش های ناشی از افزایش حجم آب در دماهای انجماد عمل می کنند. افزودنی های هواکش تقریباً با تمام افزودنی های بتن سازگار است. به طور معمول برای هر یک درصد هوای وارد شده، مقاومت فشاری حدود پنج درصد کاهش می یابد.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

افزودنی های بتن کاهنده آب

افزودنی‌های کاهنده آب، محصولات شیمیایی هستند که وقتی به بتن اضافه می‌شوند، می‌توانند اسلامپ مورد نظر را با نسبت آب به سیمان کمتر از آنچه به طور معمول طراحی می‌شوند، ایجاد کنند. افزودنی های کاهنده آب برای به دست آوردن مقاومت بتن خاص با استفاده از محتوای سیمان کمتر استفاده می شود. محتوای سیمان کمتر منجر به انتشار کمتر CO2 و مصرف انرژی به ازای هر حجم بتن تولید شده می شود.

با این نوع افزودنی، خواص بتن بهبود می یابد و به قرار دادن بتن در شرایط سخت کمک می کند. کاهنده های آب عمدتاً در عرشه پل، روکش های بتن کم اسلامپ و چسباندن بتن استفاده شده است. پیشرفت های اخیر در فناوری افزودنی منجر به توسعه کاهش دهنده های آب متوسط شده است.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

مواد افزودنی بتن: تسریع کننده

افزودنی های تسریع کننده بتن برای افزایش سرعت توسعه مقاومت بتن یا کاهش زمان گیرش بتن استفاده می شود. کلرید کلسیم را می توان به عنوان رایج ترین جزء شتاب دهنده نام برد. با این حال، می تواند فعالیت خوردگی تقویت کننده های فولادی را افزایش دهد.

با این وجود، بهترین شیوه های بتن، مانند یکپارچه سازی مناسب، پوشش کافی، و طراحی مناسب مخلوط بتن می تواند از این مسائل خوردگی جلوگیری کند. افزودنی های تسریع کننده به ویژه برای اصلاح خواص بتن در هوای سرد مفید هستند.

افزودنی های بتن: کاهش انقباض

افزودنی های بتن کاهنده انقباض در طول اختلاط اولیه به بتن اضافه می شود. این نوع افزودنی می تواند انقباض زودهنگام و طولانی مدت خشک شدن را کاهش دهد. افزودنی های کاهنده انقباض را می توان در شرایطی استفاده کرد که ترک خوردگی انقباض می تواند منجر به مشکلات دوام شود یا در مواردی که تعداد زیادی از اتصالات انقباض به دلایل اقتصادی یا فنی نامطلوب است. افزودنی های کاهش دهنده انقباض در برخی موارد می توانند رشد قدرت را هم در سنین اولیه و هم در سنین بالاتر کاهش دهند.

مواد افزودنی بتن: فوق روان کننده

هدف اصلی استفاده از فوق روان‌کننده‌ها، تولید بتن روان با اسلامپ بالا در محدوده هفت تا نه اینچ است تا در سازه‌های به شدت تقویت‌شده و در مکان‌هایی که تحکیم کافی توسط ارتعاش به آسانی امکان‌پذیر نباشد، استفاده شود. کاربرد عمده دیگر تولید بتن با مقاومت بالا با وزنی از 0.3 تا 0.4 است.

مشخص شده است که برای اکثر انواع سیمان، فوق روان کننده کارایی بتن را بهبود می بخشد. یکی از مشکلات مربوط به استفاده از کاهنده آب با برد بالا در بتن، افت اسلامپ است. بتن با کارایی بالا حاوی فوق روان کننده را می توان با مقاومت یخ زدگی و ذوب بالا ساخت، اما محتوای هوا باید نسبت به بتن بدون فوق روان کننده افزایش یابد.

مواد افزودنی بتن: بازدارنده خوردگی

افزودنی های بازدارنده خوردگی در دسته مواد افزودنی تخصصی قرار می گیرند و برای کند کردن خوردگی فولاد تقویت کننده در بتن استفاده می شوند. بازدارنده های خوردگی می توانند هزینه های نگهداری سازه های بتن مسلح را در طول عمر معمولی 30 تا 40 سال کاهش دهند. سایر افزودنی‌های تخصصی شامل افزودنی‌های کاهش‌دهنده انقباض و بازدارنده‌های واکنش قلیایی-سیلیکا هستند.

مواد افزودنی بازدارنده خوردگی تاثیر کمی بر استحکام در سنین بعدی دارند اما ممکن است رشد اولیه استحکام را تسریع کنند. بازدارنده‌های خوردگی مبتنی بر نیتریت کلسیم زمان‌های گیرش بتن را در محدوده‌ای از دماهای عمل آوری تسریع می‌کنند، مگر اینکه با یک کندکننده تنظیم شوند تا اثر شتاب‌دهنده را جبران کند.

مشاوره رایگان اجاره ابزار ساختمانی در ابزارکده

 

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.


ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

سوالات متداول

می توانید سیمان پرتلند بیشتری به بتن کیسه ای اضافه کنید تا محکم تر شود. می توانید آهک هیدراته نیز اضافه کنید. برای ساخت قوی ترین بتن، ماسه باید از گدازه های آتشفشانی که محتوای سیلیس بالایی دارد، تهیه شود.

نرم کننده ها (افزوده کننده ها یا پخش کننده ها) موادی هستند که به موادی مانند مخلوط ملات سیمان (و همچنین به گچ و بتن) برای کاهش ویسکوزیته و پلاستیسیته و افزایش کارایی و عملکرد اضافه می شوند.

افزودن 1-2% نرم کننده به ازای واحد وزن سیمان معمولاً کافی است. افزودن مقدار بیش از حد نرم کننده باعث جدا شدن بیش از حد بتن می شود و توصیه نمی شود. بسته به ماده شیمیایی خاصی که استفاده می شود، استفاده از نرم کننده بیش از حد ممکن است منجر به اثر تاخیری شود.”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا