همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

فرق پیکور و هیلتی در چیست | کدام بهتر و باکیفیت تر است

فرق پیکور و هیلتی در چیست

امروزه برای پیشبرد کار های ساختمانی ابزار متنوعی وجود دارد. در میان این ابزار بیشتر از همه نام پیکور و هیلتی به گوشتان رسیده؛اما سوالی که برای بیشتر کسانی که قصد استفاده از این  دستگاه ها را دارند این است که بین پیکور و هیلتی کدام را انتخاب کنند.

برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید هر دوی این ابزارها را شناخت و سپس با هم مقایسه کرد؛پس در این مقاله به معرفی این دو و مقایسه با هم می پردازیم.

در گذشته برای تخریب سازه ها کارگران از پتک های دستی استفاده می کردند که هم باعث فرسودگی نیروی کار می شد و هم زمان بسیار زیادی صرف می شد. شرکت هیلتی لیختن اشتاین دست به ساخت چکش های تخریب متفاوت و با کیفیتی تولید کرد که به خاطر کیفیت بالا و رضایت کاربران نام این برند بر سر زبان افتاده و حتی چکش های تخریب دیگر شرکت ها را هم با نام هیلتی می شناسند.

آشنایی با پیکور

در قدم بعدی برای شناخت فرق پیکور و هیلتی ، سراغ معرفی پیکور می رویم. پیکورها ابزار آلات ساختمانی خاصی هستند که به صورت تخصصی برای انجام عملیات های سنگین تا متوسط تخریب، تولید و وارد بازار شده اند.

 برای تخریب سازه های بتنی، سنگ یا حتی صخره ها از پیکور استفاده می شود. در بسیاری از ساختمان ها که انجام روش های تخریب مانند استفاده از گوی تخریب، انفجار و… امکان پذیر نیست، باید سراغ پیکور برویم. پیکور ها را ،هم بر اساس منبع تغذیه می توان دسته بندی کرد و هم از طریق سایز بدنه که از طریق سایز بدنه تقسیم میشوند small، medium و big سه دسته

عموما وزن پیکور ها از ۱۶ کیلوگرم بیشتر است و قدرت تخریب بسیار بالایی نیز دارند اما به دلیل بالا بودن قدرت امکان انجام کارهای ظریف را با پیکور نداریم.

در تمام دستگاه های تخریب هر چه وزن بالا میرود قدرت تخریب نیز بالا می رود،به طور کلی وزن دستگاه با قدرت آ ارتباط مستقیم دارد.

انواع پیکور

پیکورها دارای انواع متفاوتی هستند که آنها را بر اساس نوع منبع تغذیه می توان دسته بندی کرد و در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

پیکور هیدرولیکی

این نمونه از پیکور که با فشار روغن کار می کند ، با استفاده از یک کمپرسور روغن تغذیه می شود. روند انتقال قدرت نیز با استفاده از شیلنگ مخصوص و اتصالات خاص انجام می گردد. 

قدرت بالای این نمونه از پیکور باعث شده تا برای انجام حفاری، خرد کردن سنگ، صخره و… به کار بروند. در شرایطی که دسترسی به برق نداریم، این نمونه از پیکور گزینه های بسیار خوبی هستند.

پیکور پنوماتیکی

روند کار این پیکور با استفاده از فشار باد است؛ از همین رو باید کمپرسور هوای متناسب با نیاز خود را در اختیار داشته باشید. این نمونه نیز در شرایط خاصی کاربرد دارند و البته در سال های اخیر بیشتر شاهد این بوده ایم که جای خود را به نمونه های برقی داده اند.

پیکور برقی

یکی از پرکاربردترین انواع پیکور که موارد استفاده بسیار گسترده ای دارد، نمونه های برقی هستند. منبع تغذیه این نوع پیکور برق شهری است، از همین رو امکان به کارگیری آنها در شرایط مختلف برای ما وجود خواهد داشت.

 قدرت این محصولات معمولا از نمونه های هیدرولیکی کمتر است، اما نباید فراموش کرد که عدم نیاز به کمپرسور، شیلنگ و سایر اتصالات باعث می شود تا هزینه نهایی خرید آنها نیز کمتر باشد

چه نکاتی در هنگام استفاده از پیکور و هیلتی باید رعایت کنیم؟

بعد از آشنایی با فرق پیکور و هیلتی، قصد داریم تا نکات مهمی که در هنگام استفاده از این دو دستگاه باید رعایت کنید را برای شما توضیح دهیم.از آنجایی که استفاده این دو دستگاه جزء دستگاه‌های پرخطر هستند، حتما نکات گفته شده را مطالعه نمایید و در هنگام آن‌ها را در نظر داشته باشید.

زمانی که هوشیار نیستند، مانند مواقعی که خواب‌آلود هستید، به هیچ عنوان از پیکور یا هیلتی استفاده نکنید. در مواقعی که می‌خواهید با پیکور و هیلتی کار کنید، حتما از لباس ایمنی استفاده کرده و تجهیزات ایمنی مانند عینک و کلاه، کفش، دستکش و…  استفاده کنید.هیلتی و پیکور را در معرض باران و خیسی قرار ندهید.

در هنگام کار با هیلتی و پیکور، از کشیدن سیگار و دخانیات اجتناب کنید. مواظبت از هیلتی و پیکور میز بسیار مهم می‌باشد. یکی از نکات مهم برای نگهداری این دستگاه‌ها این است که آن را در مکانی قرار ندهید که کودکان و سایر افراد غیر متخصص به آن دسترسی داشته باشند

تفاوت پیکور با هیلتی

همانطور که گفته شد هیلتی و پیکور هر دو یک نوع ابزار تخریب هستند و هیلتی فقط نام یک برند مثل سایر برند های تولید ابزار های تخریب هستند و نمی توان برتری بین این دو پیدا کرد.

اما نکته حائز اهمیت آن است که در پروژه ساختمانی شما دقت تخریب چقدر اهمیت دارد، اگر برای تخریب نیاز به دقت بالایی دارید از ابزار سبک تر برای تخریب استفاده کنید، برای مثال اگر نیاز به تخریب برای لوله گذاری یا تخریب در ابعاد کوچک مثل تخریب گچ بری های روی سقف یا برای تخریب سطوحی که زیر آن لوله آب یا گاز وجود دارد و نمیخواهید به لوله ها  آسیب بزنید از دستگاه های سبک تر استفاده کنید.

پیکور یا هیلتی کدام بهتر است؟

تقریبا فرق پیکور و هیلتی را درک کردید و در واقع متوجه شدید که تفاوتی بین پیکور و هیلتی وجود ندارد و نمی توان آن را به عنوان ابزاری برتر معرفی کرد.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر قصد انجام تخریب در حجم پایین تر را دارید یا باید روند تخریب ظریف و هدفمند انجام شود؛ بهتر است سراغ ابزار های تخریب با قدرت و وزن کمتری با برند های مختلفی بروید که قابل حمل هستند و فشار کمتری به شما وارد خواهند کرد در نتیجه خستگی کمتری برای شما به همراه دارند.

برای خواندن مقاله نحوه روغن کاری هیلتی کلیک کنید.

سخن آخر

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد.

در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا