همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

آموزش و نحوه روغن کاری هیلتی

آموزش و نحوه روغن کاری هیلتی

چکش تخریب یک ابزار قدرتمند و کوبنده است که در صورت استفاده در شرایط مناسب، قدرت کوبندگی بسیار بالایی برای تخریب دیوارهای سخت و مقاوم از جنس بتن و آجر دارد. اما اگر به درستی مراقبت نشود، سرعت آن کاهش می‌یابد و حتی ممکن است به طور کامل خراب شود. یکی از وظایف مهم شما در نگهداری از این ابزار قدرتمند و کوبنده، گریسکاری آن است. در ادامه، روش گریسکاری و شرایط نگهداری از چکش تخریب توضیح داده شده است.

 گریسکاری باعث بهبود عملکرد قطعات کوبنده دستگاه می‌شود. این کار تأثیر مستقیمی بر بهره‌وری دستگاه دارد و باعث افزایش عمر مفید قطعات فنی چکش تخریب می‌شود. هرچند گریسکاری در حالت عادی دستگاه تأثیرگذار است، اما در ابتدا باید روش صحیح گریسکاری این دستگاه را یاد بگیرید.

گریسکاری، وظیفه مهمی در مراحل تعمیر و نگهداری از انواع چکش تخریب دارد و روش آن در مدل‌های روغنی و گریسی متفاوت است. برای استفاده صحیح از هر چکش تخریب، نیاز به گریسکاری یا روغن‌زنی مناسب آن دارید.

تفاوت چکش تخریب گریسی و روغن

روش روانکاری قطعات چکش تخریب به دو دسته گریس و روغن تقسیم می‌شود. هر دو روش در دستگاه‌های رایج و کارآمد استفاده می‌شوند. این دو روش مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

برای اجاره انواع هیلتی میتوانید وارد صفحه اجاره هیلتی شوید و هیلتی مورد نظر خود را در کمترین زمام ممکن کرایه کنید.

چکش تخریب گریسی:

برای روانکاری بخش‌های متحرک چکش‌ها، از گریس استفاده می‌شود. این مدل‌ها نسبت به مدل‌های روغنی، بزرگتر و قدرت کوبندگی بالاتری دارند. با این حال، استهلاک در این مدل‌های گریسی بیشتر است. همچنین، گریس در هوای بسیار سرد ممکن است یخ بزند و باعث اختلال در عملکرد چکش تخریب شود. بنابراین، به طور عمومی توصیه نمی‌شود که در هوای بسیار سرد از چکش تخریب گریسی استفاده شود.

چکش تخریب روغنی:

برای روانکاری بخش‌های متحرک چکش‌ها، از روغن روانکاری استفاده می‌شود. مدل‌های روغنی در سایزهای کوچکتری طراحی شده‌اند و قدرت کوبش کمتری نیز دارند. با این حال، استهلاک بخش‌های فنی آنها کمتر از مدل‌های گریسی است. همچنین، روغن در هوای بسیار سرد متراکم نمی‌شود و سطح چگالی آن تغییر نمی‌کند.

 بنابراین، در هر شرایط آب‌وهوایی، روغن روانکاری کارایی کافی در روانکاری بخش‌های متحرک دستگاه را دارد. با این حال، روغن روانکاری به مراتب سیالی‌تر از گریس است و احتمال نشتی روغن در این چکش‌ها وجود دارد که در نهایت باعث کمبود روغن در حین کار دستگاه می‌شود.

 بنابراین، لازم است همواره قبل از آغاز کار، سلامت دستگاه و سطح روغن چکش تخریب را بررسی کنیم.

نحوه تعمیر ضربه زن هیلتی

تعمیر و نگهداری و سرویس چکش تخریب

در صورت مشاهده نشتی گریس یا روغن، باید تعمیرات لازم را انجام داده و نشتی را برطرف کنید. این اقدام ضروری است تا از کمبود گریس یا روغن جلوگیری شود و عملکرد صحیح دستگاه حفظ شود. برای این منظور، می‌توانید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و او را در جایگزینی گریس یا روغن و رفع نشتی راهنمایی کنید. همچنین، در صورت نیاز، می‌توانید از دفترچه راهنمایی دستگاه چکش تخریب استفاده کنید تا روش‌های صحیح تعمیر و نگهداری را دریافت کنید.

farmPic2554

آموزش گریسکاری پیکور ( نحوه روغن کاری پیکور )

برای انواع پیکور و چکش تخریب، دوره سرویس گریسکاری معمولاً بین 100 تا 120 ساعت کار است. برای انجام روانکاری مجدد دستگاه، باید در زمان مناسب و با توجه به مقدار کارکرد دستگاه، اقدام کنید. این اقدام می‌تواند شامل تزریق گریس به قطعات متحرک و روانکاری آنها باشد.

 اطلاع داشتن از مقدار کارکرد دستگاه به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب و پیش از وقوع خرابی، سرویس و روانکاری دستگاه را انجام دهید.

برای گریسکاری چکش تخریب، ابتدا بخش رویی از محفظه دستگاه را باز کنید تا به فضای اطراف میله شاتون دسترسی داشته باشید. سپس این فضا را با گریس یا روغن مناسب پر کنید، بهتر است از گریس یا روغن با سطح ویسکوزیته کم استفاده کنید.

 قبل از پر کردن محفظه، محیط اطراف میله شاتون را کاملاً تمیز کنید و تمام اثرات گریس قبلی را پاک کنید. هیچ گریس یا روغن قبلی نباید در داخل محفظه باقی بماند. پس از تمیز شدن کامل محفظه، می‌توانید گریس یا روغن مناسب را تا حد پر شدن محفظه تخلیه کنید.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

آموزش گریسکاری پیکور

نوع گریس چکش تخریب

برای روانکاری بخش ضربه ساز چکش تخریب، از گریس استفاده می‌شود. اما باید توجه داشت که گریس انتخاب شده باید مناسب برای عملیات روانکاری بخش‌های متحرک باشد. همچنین، نباید از هر نوع گریس یا روغنی برای روانکاری چکش تخریب استفاده کنید.

اولین نکته این است که گریس انتخاب شده باید برای عملیات روانکاری بخش‌های متحرک رفت و برگشتی مناسب باشد. برخی گریس‌ها به خصوص برای روانکاری چرخ‌دنده‌ها طراحی شده‌اند.

نکته بعدی مربوط به سطح روانی گریس است. گریس باید ترجیحاً روان باشد تا به خوبی در فضای اطراف میله شاتون متحرک دستگاه نفوذ کرده و آن را کاملاً روان کند.

در نهایت، باید از گریس‌های نسوز استفاده کنید. زیرا ضریب اصطکاک بین قطعات متحرک شاتون چکش تخریب بسیار زیاد است. با استفاده از گریس نسوز، می‌توانیم این حرارت را کنترل کرده و از خرابی قطعات متحرک دستگاه چکش تخریب جلوگیری کنیم.

روغن‌کاری چکش تخریب

برای روانکاری چکش‌های روغنی، به جای استفاده از گریس، نیاز به استفاده از روغن روانکار دارید. روغن دارای ویسکوزیته کمتری نسبت به گریس است، بنابراین به صورت روان تر عمل می کند. این خاصیت باعث می شود که بهتر در فضای اطراف شاتون نفوذ کند و تاثیر موثری در روانکاری داشته باشد.

 با این حال، عمر مفید آن کمتر از گریس است و احتمال نشتی آن نیز بیشتر است. در صورت خشک شدن، خطر سوختن و آسیب جدی به چکش تخریب حین کار وجود دارد. ویژگی‌های روغن مناسب برای چکش تخریب عبارتند از:

  1. داشتن قابلیت روانکاری بالا.
  2. داشتن قابلیت مقاومت در برابر سایش.
  3. جلوگیری از فرسایش و شکستن قطعات متحرک چکش تخریب.
  4. توانایی انتقال حرارت قطعات سایشی و پراصطکاک دستگاه.
  5. عدم قابلیت اکسید شدن.
  6. جلوگیری از زنگ زدن قطعات داخلی چکش تخریب.
  7. عدم تراکم در هوای سرد (عدم یخ زدگی). روغن مناسب باید قادر به انجام کار در هر آب و هوایی باشد.
  8. تهیه شده از برند مناسب و معتبر بازار.
  9. روغن با سطح کیفیت گرید 5 معمولاً برای روانکاری چکش‌های تخریب روغنی استفاده می‌شود.

 

این روغن دارای مواد افزودنی EP است که برای شرایط کاری سخت با حضور شرکت‌های ناگهانی در قطعات متحرک مکانیکی طراحی شده است.

البته در برخی موارد می‌توان از روغن‌های گرید 4 و در صورت روانکاری چکش‌های کوچک، از روغن گرید 3 نیز استفاده کرد. با این حال، روغن روانکاری با گرید 1 و 2 مناسب استفاده در انواع چکش‌های تخریب روغنی نیستند.

ویژگی‌های روغن مناسب برای چکش تخریب:

  • خاصیت ضد سایشی

روغن باید دارای خاصیت ضد سایشی باشد تا از سایش و فرسایش قطعات متحرک جلوگیری کند.

  • قابلیت روانکاوی بالا

روغن باید قابلیت روانکاوی بالایی داشته باشد تا به راحتی بین قطعات متحرک حرکت کند و اصطکاک را به حداقل برساند.

  • پایداری حرارتی

روغن باید از نظر حرارتی پایدار باشد و در دمای بالا و پایین، خواص خود را حفظ کند.

  • مقاومت در برابر اکسیداسیون

روغن باید در برابر اکسیداسیون مقاوم باشد تا از زنگ زدگی و خوردگی قطعات فلزی جلوگیری کند.

  • سیالیت در دمای پایین

روغن باید در دمای پایین سیالیت خوبی داشته باشد تا در هوای سرد نیز به راحتی بین قطعات متحرک حرکت کند.

  • کیفیت بالا

روغن باید از برندهای معتبر و با کیفیت بالا باشد تا عملکرد صحیح و طول عمر چکش تخریب را تضمین کند.

  • مناسب برای استفاده در هوای مرطوب

روغن باید به گونه‌ای باشد که بتوان از وجود آن‌ها حتی در هوای مرطوب و متراکم هم استفاده کرد.

انتخاب روغن مناسب با توجه به نوع چکش تخریب:

چکش‌های تخریب در دو نوع روغنی و گریسی تولید می‌شوند. نوع روغن مورد نیاز برای هر نوع چکش تخریب متفاوت است.

  • چکش تخریب روغنی

برای این نوع چکش تخریب، باید از روغن مخصوص چکش تخریب روغنی استفاده کرد. این روغن‌ها معمولاً ویسکوزیته پایین‌تری دارند و به راحتی در سیستم گردش روغن چکش تخریب حرکت می‌کنند.

  • چکش تخریب گریسی

برای این نوع چکش تخریب، باید از گریس مخصوص چکش تخریب گریسی استفاده کرد. گریس‌ها پر از روغن هستند و به طور مداوم در سیستم گردش روغن چکش تخریب به کار نمی‌روند.

نکاتی برای استفاده از روغن چکش تخریب:

سطح روغن را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز، روغن را به آن اضافه کنید.
روغن چکش تخریب را به طور منظم تعویض کنید تا از آلودگی و فرسودگی آن جلوگیری شود.
از روغن مناسب با نوع چکش تخریب خود استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع و مقدار روغن مورد نیاز، به دفترچه راهنمای چکش تخریب خود مراجعه کنید.


با انتخاب روغن مناسب و استفاده صحیح از آن، می‌توانید از عملکرد صحیح و طول عمر چکش تخریب خود اطمینان حاصل کنید. این اقدامات به حفظ کارایی و ایمنی در عملیات صنعتی کمک خواهد کرد و هزینه‌های ناشی از تعمیرات غیرضروری را کاهش خواهد داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش و نحوه روغن کاری هیلتی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا