همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

مهم ترین دلایل برای ضربنه نزدن هیلتی

مهم ترین دلایل برای ضربنه نزدن هیلتی

چکش تخریب طراحی شده است تا ضربات شدیدی را بر روی دیوارهای بتنی وارد کند و به سرعت و با آسانی آنها را تخریب کند. اما گاهی اوقات چکش تخریب قدرت کافی را ندارد و در این صورت علت عدم ضربه زدن آن چیست؟

 چرا این دستگاه قدرت تخریب تأثیرگذار اولیه خود را ندارد؟ عدم ضربه زدن چکش تخریب یک خرابی رایج است. در این حالت، مته مخرب و کوبنده چکش تخریب حرکت نمی‌کند یا حرکتی ضعیف و بی‌اثر دارد.

 علت عدم ضربه زدن دریل بتن کن در خرابی سیستم ضربه ساز این دستگاه است. سیستم ضربه ساز چکش تخریب از یک بخش پیستونی تشکیل شده است که در داخل سیلندر تحت تأثیر نیروی هیدرولیکی جابجا می‌شود. وقتی موتور الکتریکی چکش تخریب کار می‌کند، نیروی چرخشی به یک حرکت رفت و برگشتی در این سیستم تبدیل می‌شود. 

حالا هر نوع خرابی در سیستم ضربه ساز منجر به عدم ضربه زدن مته می‌شود. برای بررسی علت عدم ضربه زدن دریل چکشی تخریب، لازم است بخش‌های مختلف دستگاه مانند موقعیت نصب مته‌ها، پیچ ریتم چکش، پیستون، سیلندر و غیره را بازرسی کنید. به طور قاعدت، باید بخش‌های فنی چکش تخریب را تفکیک کنید. 

بنابراین، توصیه می‌شود حتماً از مهارت تعمیرکار خبره برای پیدا کردن علت عدم ضربه زدن چکش برقی استفاده کنید.

دلایل ضعیف شدن دریل بتن کن

گاهی اوقات چکش تخریب یا دریل بتن کن قدرت کافی را ندارد. به این معنی که مکانیزم ضربه ساز فعال است و به نظر می‌رسد مته در حال تولید ضربه است. اما ضربات ضعیف هستند و قدرت تخریب کافی را ندارند.

 در این حالت به نظر می‌رسد مته دستگاه فقط در حال لمس کردن دیوار بتنی است. اما علت ضعیف شدن و عدم ضربه زدن دریل بتن کن چیست؟ وقتی مته در حال حرکت است، قاعدتاً سیستم ضربه ساز سالم است. 

اما قدرت کافی را دریافت نمی‌کند. بنابراین برای پیدا کردن علت عدم ضربه زدن هیلتی با قدرت کافی، باید به سمت موتور الکتریکی دستگاه برویم. زیرا قدرت کافی برای عملکرد مته و سیستم ضربه ساز تولید نمی‌شود.

 در این حالت، احتمالاً موتور ضعیف شده است. یکی از دلایل اصلی، فرسودگی زغال‌های داخل دستگاه است. وقتی زغال‌های موتور ضعیف می‌شوند، جریان الکتریکی مناسبی در دستگاه برقرار نمی‌شود و موتور قادر به تولید توان کافی نمی‌باشد.

 بنابراین، در حالی که ضربات تولید می‌شوند، اما این ضربات قدرت کافی را ندارند. به طور کلی، اگر احساس کردید که چکش شما دیگر آن قدرت قبلی را ندارد و دستگاه قادر به کوبنده و مخرب کار کردن نیست، قاعدتاً موتور دستگاه ضعیف شده است. موتور یک سیم‌پیچ الکتریکی است که تغییر شکل نمی‌دهد. یا سالم است و یا می‌سوزد. 

منظور از ضعیف شدن، عدم توزیع توان کافی در موتور الکتریکی است که ممکن است به دلیل ضعیف شدن و یا خراب شدن زغال‌ها رخ دهد.

دلایل ضعیف شدن دریل بتن کن

دلیل اصلی خرابی هیلتی

هیلتی برای انجام کارهای سخت و سنگین طراحی شده است. این دستگاه قدرتمند است و قرار است به عنوان یک ابزار کوبنده و مخرب عمل کند. اما برخی عوامل می‌توانند باعث خرابی آن شوند. دلایل اصلی خرابی دستگاه هیلتی عبارتند از:

شل بودن بدنه و پیچ و بست دستگاه:

ضربات مکرر به دستگاه و یا افتادن آن در حین کار و حمل‌ونقل می‌تواند باعث شکستن بدنه هیلتی و یا لغزش اتصالات آن شود. این شل شدن بدنه می‌تواند تأثیری مستقیم در عدم کارکرد مناسب سیستم ضربه ساز داشته باشد و علت اصلی عدم ضربه زدن دریل بتن کن باشد.

نوسان برق و تأثیر آن در خرابی چکش تخریب:

هر نوع منبع برق نامطمئن که دارای نوسان سطح ولتاژ است، می‌تواند به طور زودهنگام در خرابی دستگاه‌های هیلتی برقی تأثیرگذار باشد. نوسانات برق می‌توانند فشار زیادی به موتور الکتریکی دستگاه وارد کنند. در بعضی مواقع، عدم ضربه زدن پیکور برقی ممکن است به دلیل افت ولتاژ و عدم توان کافی موتور باشد. در چنین مواقعی، بهتر است هر چه سریع‌تر دستگاه را خاموش کنید.

برخورد آب با موتور دستگاه:

نفوذ آب برای هر دستگاه برقی خطرناک است و می‌تواند باعث سوختن بخش‌های الکتریکی شود. موتور الکتریکی انواع پیکور باید از محافظت رطوبتی و یا محافظت پاشش مستقیم آب برخوردار باشند. پاشش آب می‌تواند در خرابی آنها تأثیرگذار باشد.

 بنابراین، در حین کار باید مراقب باشید تا دستگاه شما در معرض پاشش مستقیم آب قرار نگیرد. در صورت تماس با آب نیز باید دستگاه را خاموش کرده و تا خشک شدن کامل بخش‌های الکتریکی، از ادامه فعالیت با آن خودداری کنید.

برای خواندن مقاله نحوه روغن کاری هیلتی کلیک کنید.

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

 

برخورد آب با موتور دستگاه:

لرزش شدید بدنه چکش تخریب:

لرزش بدنه دستگاه، اگرچه لزوماً به خرابی بزرگی منجر نمی‌شود، اما می‌تواند نشانه‌ای از یک خرابی عمده باشد. هر نوع لرزش شدید معمولاً به دلیل شل بودن یک اتصال اتفاق می‌افتد. این نشان می‌دهد که در بدنه و یا اتصالات دستگاه، اتصالی نامناسب وجود دارد.

 این اتصال شل شده باعث لرزش بدنه و در نتیجه لرزش موتور، لرزش بخش ضربه ساز و سایر اجزای دستگاه می‌شود. همچنین، کار با دستگاه را سخت‌تر می‌کند.

نشت روغن از دستگاه چکش تخریب:

انواع چکش تخریب از مکانیزم ضربه ساز هیدرولیکی برخوردار هستند که وجود روغن به مقدار کافی در مکانیزم آنها تأثیرگذار است. هر نوع نشتی روغن می‌تواند مانع از عملکرد قدرتمند سیستم ضربه ساز شود و باعث اصطکاک شدید میان قطعات متحرک چکش تخریب می‌شود. به طور قاعدت، نشتی روغن می‌تواند یکی از نکات کلیدی علت عدم ضربه نزدن چکش برقی باشد.

تعمیر علت ضربه نزدن هیلتی

مکانیزم ضربه ساز هیلتی یک بخش پیستونی شکل است که با استفاده از روش حرکت ناگهانی در یک مکانیزم رفت و برگشتی، به بخش مته گیر دستگاه بتن کن ضربه می‌زند. برای انتقال حرکت موتور تا بخش ضربه ساز، یک سیستم گیربکسی طراحی شده است.

 در انتهای این بخش، یک چرخ‌دنده ماردون شکل نصب شده است که حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی اهرم ضربه ساز دریل بتن کن تبدیل می‌کند. علت عدم ضربه زدن دریل بتن کن معمولاً به خرابی سیستم گیربکس یا سیستم ضربه زن دستگاه برمی‌گردد.

 برای انجام تعمیرات لازم، بدنه دستگاه باید باز شده و به بخش‌های متحرک و گیربکس درون پوسته دسترسی داشته باشد. در این مرحله، تعمیرکار سلامت سیستم چرخ‌دنده‌ای، سلامت سیستم ضربه زن، حرکت روان پیستون ضربه ساز، وجود روغن هیدرولیک و قدرت موتور الکتریکی را بررسی می‌کند. علت عدم ضربه زدن هیلتی ممکن است در بخش‌های موتوری، گیربکسی و یا پیستون ضربه ساز دستگاه باشد.

 همچنین در پایان عیب‌یابی، دستگاه باید مجدداً با شرایط کاملاً آب‌بندی شده و تمام چرخ‌دنده‌ها و اتصالات متحرک به درستی جانمایی شوند. در غیر این صورت، قطعات متحرک دستگاه با اصطکاک بالا عمل خواهند کرد. توصیه می‌شود برای هر نوع تعمیر و بازرسی سیستم ضربه ساز هیلتی، از مهارت تعمیرکاران خبره استفاده کنید.

نویسنده: مهدی جعفری

نحوه تعمیر ضربه زن هیلتی

نکات مهم جهت پیشگیری از خرابی چکش تخریب

چکش تخریب را در جعبه تخصصی خود نگهداری کنید و در صورت عدم استفاده، آن را در محیط پر از گرد و خاک رها نکنید. بهتر است چکش تخریب را در یک مکان خشک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

برای استفاده از دستگاه چکش تخریب، از یک منبع برق مطمئن استفاده کنید. در صورت مشاهده نوسانات برق، از ادامه کار با دستگاه خودداری کنید تا مشکل برطرف شود.

هر نوع لرزشی که در دستگاه احساس می‌کنید را جدی بگیرید. لرزش‌های شدید و غیرمعمول ممکن است ناشی از شل شدن اتصالات باشند که قطعاً باعث عدم کارکرد صحیح بخش‌های متحرک دستگاه می‌شوند.

هر نوع نشتی روغن را جدی بگیرید و برای رفع کامل آن اقدام کنید. گاهی اوقات برای رفع یک نشتی ساده، نیاز به تعمیرات گسترده‌تری است. در طول کار و یا در بازرسی‌های منظم، اتصالات دستگاه را بررسی کنید. یک اتصال شل می‌تواند باعث خرابی زودهنگام دستگاه شود.

سلامت و عملکرد قدرتمند موتور الکتریکی دستگاه را بررسی کنید و در صورت لزوم زغال‌های آن را تعویض کنید.

هیلتی‌ها برای عملکرد قدرتمند طراحی شده‌اند و علت عدم ضربه زدن دریل بتن کن به خاطر خرابی بزرگی نیست، بلکه عموماً دلایل ساده‌تری دارد. با این حال، عدم رسیدگی مناسب به این مسئله می‌تواند باعث ایجاد خرابی‌های گسترده‌تری شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا