همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

کاشت میلگرد

کاشت میلگرد در ابزارکده

کاشت میلگرد

کاشت میلگرد عملیاتی است جهت جایگذاری میلگرد در بتن به گیرایش رسیده به دلیل اعمال تغییرات در سازه بتنی. فرضیات این عملیات میلگردیست با هر سایزی در بتنی با هر مقاومتی.

هدف از کاشت میلگرد چیست؟

گاهی ممکن است در طول دوره احداث یک سازه بتنی به دلیل اصلاح یا تغییرات در نقشه اجرایی و یا در پایان این دوره یعنی در دوره بهره برداری به دلیل نیاز به گسترش سازه بتنی لازم باشد میلگرد در بتن موجود، قرار داده شود.

از دلایل کاشت میلگرد در بتن می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. اصلاح محل و جابجایی ستون بر روی فنداسیون
  2. امتداد ستون در جهت ستون موجود
  3. اتصال تیر بتنی در ستون موجود
  4. کاشت میلگرد در ستون جهت اجرای شمشیری راه پله
  5. اضافه کردن کنسول در ساختمان

برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد  با ما تماس بگیرید   09126080038

ضوابط کاشت میلگرد در ابزارکده

حال نیاز است با نحوه ی کاشت میلگرد آشنا شویم، بهتر است در ابتدا به نکات ذکر شده در آیین نامه بپردازیم:

ضوابط کاشت میلگرد در آیین نامه بتن ایران

آیین نامه های بتن استفاده از میلگرد آجدار را برای کاشت توصیه می کنند زیرا میلگرد آجدار درگیری و چسبندگی بهتری را با چسب کاشت میلگرد و بتن دارند.

میلگردهای مورد استفاده در کاشت میلگرد در قطرهای ۶ الی ۳۲ میلی متر در بازار یافت می شوند.

از لحاظ مشخصات مکانیکی میلگردهای مورد استفاده در کاشت میلگرد طبق استاندارد سه نوع A1,A2,A3  می باشند، باید توجه داشت هر سه نوع این فولاد از نوع نورد گرم هستند.

میلگرد تهیه شده برای کاشت میلگرد باید مورد آزمایش قرار گیرد تا مقاومت آن برای کاشت میلگرد مناسب باشد

باید توجه داشت که طبق آیین نامه بتن ایران ضریب الاستیسیته فولاد انتخاب شده برای کاشت مساوی 105*2 نیوتون بر میلی متر مربع در نظر گرفته می شود.

به منظور ایجاد فضای لازم بین میلگردهای کاشت شده برای درگیری بهتر آرماتور با انکر اپوکسی و جلوگیری از ایجاد حفره های هوا در زمان تزریق انکر اپوکسی حداقل فاصله بین دو کاشت میلگرد نباید از قطر میلگرد کمتر باشد.

در صورتی که کاشت میلگرد مربوط به قطر کمتر از ۲۵ میلی متر باشد حداقل فاصله بین دو کاشت ۲۵ میلی متر در نظر گرفته می شود.

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و یونهای مهاجم به میلگرد های کاشت شده و انکر اپوکسی تزریق شده و محافظت در مقابل حریق می بایست پوششی از سنگدانه های بتن به عنوان محافظ روی آرماتورهای کاشت شده وجود داشته باشد که به آن پوشش بتنی یا کاور گفته می شود.

پوشش بتن روی میلگردهای کاشت شده نباید در هیچ حالت کمتر از مقادیر زیر باشد:

الف) قطر میلگرد کاشت شده

ب) بزرگترین اندازه اسمی سنگدانه ها

در صورتی که هدف از کاشت میلگرد ادامه دادن مقطع ستون باشد و کاشت میلگرد روی مقطع ستون موجود صورت گیرد باید توجه داشت نسبت سطح مقطع میلگردهای کاشت شده به سطح مقطع ستون موجود بین ۰٫۸% تا ۸% باشد

حداقل این مقدار بخاطر جلوگیری از شکست ناگهانی مقطع بعد از کاشت میلگرد می باشد و حداکثر آن به خاطر مسایل اجرایی کاشت میلگرد مثل جابجایی در صورت برخورد سوراخ به میلگرد و عدم نشت انکر اپوکسی است. همچنین باید توجه داشت حداقل تعداد میلگردهای کاشت شده در اعضای فشاری برای میلگردهای داخل خاموت مستطیلی برابر ۴ عدد می باشد

چسب کاشت میلگرد چیست؟

چسب کاشت آرماتور و بولت یک چسب دو جزیی بر پایه رزین اپوکسی، پلی استر و یا وینیل استر می باشد که جزء دیگر آن به عنوان هاردنر بر پایه پلی آمین است. از این محصول به منظور کاشت آرماتور و بولت استفاده می گردد، به طور معمول این چسب ها بصورت کارتریجی در بازار موجود می باشند که اگر جزء دوم داخل محفظه ی جزء اول باشد تک محوره و در صورت جدا بودن محفظه ی دو جزء از یکدیگر، دو محوره نامیده می شوند.

کاربردهای چسب کاشت میلگرد:

  1. کاشت میلگرد و رول بولت
  2. نصب پلیت های فلزی بر روی سطوح افقی و عمودی بتن
  3. قابلیت نصب سازه های فلزی، کناف ها، زیر ساخت های نما، پایه ماشین آلات، گارد ریل ها، فریم های درب و پنجره، سازه های چوبی و …
  4. کاربرد در صنایع مختلفی از جمله ساختمانی، تونل سازی، سدسازی، ریلی، بنادر و غیره

چه چیزی باعث گردیده است میزان استقبال از چسب های بتن اپوکسی تا این میزان بالا رود.

 

اجاره هیلتی در مناطق مختلف تهران مثل مناطق شرق، شمال تهران، جنوب تهران و به ویژه اجاره هیلتی غرب تهران در ابزارکده مرجع کرایه انواع هیلتی در تهران

ویژگی ها و مزایای چسب کاشت میلگرد:

  1. چسبندگی فوق العاده به انواع سطوحی بتنی، فلزی، سنگ و …
  2. اجرای آسان و سریع
  3. مقاومت شیمیایی بالا
  4. قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف
  5. توانایی استفاده در سطوح عمودی و افقی
  6. قدرت چسبندگی بالا و انقباض حداقلی
  7. قابل استفاده در حفره با قطر و عمق متفاوت
  8. محافظت از آرماتور و انکربولت در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی

انواع چسب کاشت میلگرد کارتریجی:

چسب کاشت میلگرد کارتریجی، دو جزئی می باشند که عموماً جزء اول رزین بر پایه اپوکسی، پلی استر و وینیل استر و جزء دوم به عنوان سخت کننده بر پایه پلی آمین است. که از لحاظ مقاومت به ترتیب زیر می باشند:

  1. چسب کاشت میلگرد اپوکسی خالص
  2. چسب کاشت میلگرد وینیل استر
  3. چسب کاشت میلگرد اپوکسی اکریلات
  4. چسب کاشت میلگرد پلی استر

برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد  با ما تماس بگیرید   09126080038

تعیین طول مهاری میلگرد:

طول مهاری میلگرد همان طول لازم جهت اتصال و چسبندگی بین فولاد و بتن است به عبارت دیگر جهت کاشت آرماتور میبایست طول کافی از میلگرد در بتن قرار گیرد تا علاوه بر تحمل بارهای طراحی شده، تنش پیوستگی بوجود آمده در محیط آرماتور از مقاومت پیوستگی بتن فراتر نرود.

نکات اجرایی کاشت میلگرد در بتن:

جهت انجام این مهم ابتدا باید طول مهاری میلگرد را بدست آوریم. تعیین طول مهاری میلگرد و همچنین مشخص کردن قطر میلگرد و حفره بر عهده مهندس طراح مقاوم ساز می باشد. پس از تعیین نمودن موارد فوق نوبت به سوراخ گردیدن بتن می رسد.

با توجه به قطر میلگرد لازم است مته ای 4 تا 6 شماره بزرگتر انتخاب گردد تا سطح درگیری بین میلگرد بتن و چسب کاشت میلگرد مناسب باشد.

پس از حفر سوراخ و قبل از تزریق چسب حتما و حتما باید داخل حفره عاری از هرگونه گرد و غبار شود بدین ترتیب که طی سه مرحله به وسیله ی فرچه و دمنده تمامی گرد و خاک داخل سوراخ را خارج می کنیم.

پس از انجام این عملیات چسب کاشت میلگردی که به تاییده ی مهندس ناظر رسیده است را در گان تزریق قرار میدهیم.

نکته: گان تزریق یا تفنگی تزریق وسیله ای است که چسب های کاشت میلگرد کارتریجی داخل آن قرار میگیرند تا بتوان به وسیله ی آن تزریق را اعمال نمود.

پس از جایگذاری چسب داخل گان ابتدا 10 سانت از چسب را در جای دیگر از نازل خارج می کنیم تا دو جز پس از خروج از قوطی با یکدیگر مخلوط گردند حال که مطمئن شدیم داخل نازل چسب کاشت آرماتور، رزین و هاردنر با یکدیگر مخلوط گشته اند نازل را در داخل حفره فرو برده و تا دو سوم حفره را پر از چسب می کنیم.

سپس میلگرد را بصورت چرخشی داخل حفره برده و تا عمق مورد نظر ادامه می دهیم، این کار باعث می شود تا میلگرد به خوبی چسب اندود گردد.

 

قیمت چسب کاشت میلگرد در ابزارکده

قیمت چسب کاشت میلگرد و هزینه ی کاشت میلگرد:

برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت کاشت میلگرد  با ما تماس بگیرید   09126080038

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا