همین الان تماس بگیر 09126080038
اجاره هیلتی کرایه هیلتی اجاره پیکور کرایه پیکور اجاره چکش برقی اجاره هیلتی تهران اجاره بتن کن
اجاره هیلتی | اجاره بتن کن |اجاره هیلتی تهران |کرایه هیلتی تهران | اجاره چکش تخریب | اجاره هیلتی 7 کیلویی | اجاره هیلتی 11 کیلویی | اجاره هیلتی 32 کیلویی | اجاره دریل بتن کن | اجاره دریل بتن کن 4 شیار | کاشت بولت | فروش چسب کاشت میلگرد | ارسال تخریبکار | تخریبکار با دستگاه | اجاره دستگاه جوش | اجاره شیارزن | اجاره مینی فرز | اجاره هیلتی شمال تهران|اجاره هیلتی شرق تهران|اجاره هیلتی غرب تهران

مقاوم سازی سازه های چوبی چگونه انجام می شود؟

مقاوم سازی سازه های چوبی چگونه انجام می شود؟

احتمال این اتفاق وجود دارد که چند سال بعد از ساختن یک ویلا پیش ساخته، اتفاقاتی نظیر کاهش مقاومت حمله جوندگان و…. و دوام و استحکام سازه را کاهش دهد در اینجا قصد داریم به راه های مقاوم سازی سازه های چوبی اشاره کنیم با ما همراه باشید

انواع مختلف چوب وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم:

چوب سخت: شامل نمونه هایی از جمله خاکستر، راش، توس، چوب ماهون، افرا، بلوط، و گردو می باشد.

چوب نرم :سدر، کایپرس، قارچ، کاج، صنوبر و قرمز می باشد، نوعی از چوب balsa که بسیار نرم می باشد و دانه های دوست داشتنی و جذاب برای مبلمان خوب و چوب های تزئینی استفاده می شود، چوب نرم معمولا از درختان بسیار بلند و مستحکم بدست می آید ، و برای کارهای ساختمانی مناسب تر هستند

فونداسیون سازه های چوبی

Foundation of wooden structures

فونداسیون یک عامل انتقالی بین روسازی و زمین است . در برابر نیروها و لنگرهای ناشی از روسازی است، به دلیل اینکه برای اجرای فونداسیون در سازه های چوبی سبکت تر از سازه های بتنی می باشند، بیشتر نقش پی را خواهد داشت تا در بارندگی و جاری شدن آب سازه را در ارتفاع بالاتر از زمین نگه دارد.

استحکام سازه چوبی

از لحاظ فیزیکی ، چوب مقاوم و سفت است، اما در مقایسه با مواد دیگر انعطاف بیشتری دارد، چوب غیر آلی است، یعنی یک توده چوب دارای خواص مختلف در جهات مختلف است. ساختمانهای چوبی سنتی با قطب های بزرگ عمودی پشتیبانی می شوند. که نیروها را در جهت طول و به موازات دانه به زمین تحویل می دهند.

سازه چوبی ساده

هزینه ی ساخت به نسبت کمتری نسبت به دیگر وسایل دارد و می توان روی آن طرح ها و نقش های زیبایی بوجود آورد، سازه های چوبی ساده در عین سادگی کاربردهایی دارند و علاوه بر ایجاد یک زیبایی در محیط خانه و محیط اطراف می تواند جلوه ای طبیعی ایجاد کرد.

انواع مدل سازه های چوبی

انواع مدل سازه های چوبی

انسان ها از گذشته تاکنون برای ساخت سازه های مختلف از چوب استفاده می کند، مهم ترین سازه های چوبی، امروزه با چوب های با کیفیت و رعایت استاندارد ساخته می‌شوند، ویلا چوبی، خانه، آلاچیق، کلبه و خانه های متحرک در مناطق زلزله خیز، چوب یکی از بهترین مصالح برای ساخت سازه های مسکونی می باشد، سازه های چوبی ظاهر زیبا و منحصر به فردی دارند. 

نکته دیگر توجه به نوع چوب مصرفی است، زیرا در صورت عدم مرغوبیت و یا وجود رطوبت داخل الوارها، پایداری ساختمان زیر سوال خواهد رفت. بطور کلی الوارهای تهیه شده از درختانی که مدت زمان رشد آنها طولانی است، مرغوبیت بالاتری دارند. 

درخت کاج یکی از همین درختان است، که دارای الوارهای مناسبی جهت بنا نمودن ساختمانهای چوبی است. درخت کاج یکی از همین درختان است، که دارای الوارهای مناسبی جهت بنا نمودن ساختمانهای چوبی است.

نصب تیرهای اصلی و فرعی 

اتصال تیرهای اصلی و فرعی به ستونها مرحله ای مشابه با مرحله ساخت کلاف اصلی روی فونداسیون می باشد . تیرهای فرعی، بیشتر اسکلت های چوبی به صورت فاق و زبانه هم قرار گرفته است ، بوسیله پیچ و یا میخ و یا در صورت نیاز اتصال دهنده های فلزی و یا چوبی به یکدیگر متصل می شوند.

پوشش دیوارها و سقف ها

ایجاد این بستر خصوصا در سقف ها بسیاری از مواقع بوسیله تیرهای فرعی ایجاد می شود، پس باید برای دیوارهای جانبی زیرسازی های لازم صورت پذیرد و از الوارهای عمودی از سقف تا کف در نظرفتن محل بازشوها، زیرسازی پوشش نهایی را انجام می دهیم، نظر طراح، مصالح پوشش نصب خواهد شد.

 ایجاد عایق حرارتی مناسب ابتدا سمت بیرونی یا داخلی دیوارها پوشیده شده است، بوسیله فومهای عایق یک لایه محافظ میان دو لایه پوشش داخلی و خارجی ایجاد می کند، معمولا تاسیسات مکانیکال و الکتریکال نیز بین این 2 لایه دیوار می باشد.

پوشش سقف پشت بام

بیشتر ساختمانهای چوبی با سقف های شیبدار اجرا می گردد، با مصالح متفاوتی که برای پوشش سقف های شیبدار استفاده می گردد و آنها را می پوشاند، زیرسازی سقف ها به شکلی صورت می گیرد که در مقابل بارهای برف و باد مقاومت لازم را داشته باشد

سخن آخر

ابزارکده مفتخر است که برای آسایش و راحتی مهندسان و سازندگان و مشتریان این مجموعه شرایطی را فراهم کرده است که در صورت اجاره هیلتی و اجاره انواع تجهیزات تخریب، خرابی و حتی سوختن دستگاه هیلتی به هیچ عنوان به عهده مشتری نباشد و در صورت خرابی یا سوختن بدون هیچگونه سوال و جوابی در عرض کمتر از یک ساعت دستگاه سالم به صورت رایگان جایگزین میشود تا عملیات تخریب پروژه متوقف نشود.

ما در ابزار کده خوشحالیم از اینکه توانسته از سال ۱۳۹۰ تا کنون همواره بهترین خدمات اجاره تجهیزات و ابزار تخریب و برش بتن و سوراخکاری در تهران و حومه با سریعترین سرویس دهی  را در اختیار شما مشتریان گرامی بگذاریم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

پیمایش به بالا